Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25378
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΜακρής, Σπυρίδωνel
dc.contributor.authorΜοσχίδου, Φωτεινήel
dc.date.accessioned2021-05-13T15:27:19Z-
dc.date.available2021-05-13T15:27:19Z-
dc.date.issued2021el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25378-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.el
dc.description.abstractΗ παρούσα ερευνητική εργασία έχει ως σκοπό να διερευνήσει τη συμβολή του Διευθυντή- σχολικού ηγέτη, στην προαγωγή της δημοκρατίας και της ισότητας στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο, με την καλλιέργεια/ δημιουργία δημοκρατικού μαθησιακού περιβάλλοντος, που παρέχει ανθρωπιστική πληρότητα και είναι κοινωνικά υπεύθυνο (Starratt, 2017). Ο John Dewey για πρώτη φορά, ξεκινώντας από μια βαθύτατη πίστη στο δημοκρατικό ιδεώδες, προχώρησε στη δημοκρατική σύλληψη της εκπαίδευσης, συνδέοντας στο έργο του άρρηκτα τη δημοκρατία με την εκπαίδευση, πυροδοτώντας τη διεθνή συζήτηση. Βασικό του μέλημα ήταν να προσδώσει μια δημοκρατική διάσταση στην εκπαίδευση, τοποθετώντας τη σχέση της σχολικής εκπαίδευσης και της δημοκρατίας σε μια ηθική βάση, καθώς θεωρεί τη δημοκρατική συνύπαρξη ως μετασχηματισμό της ανθρώπινης συνείδησης και ως αποκατάσταση της ισορροπίας ανάμεσα στις αρχές της ατομικότητας και της κοινότητας. Στη εποχή της Παγκοσμιοποίησης, των ραγδαίων αλλαγών σε πολιτικό και κοινωνικοοικονομικό επίπεδο και της ψηφιακής επανάστασης, οι ηθικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα σχολεία είναι τεράστιες. Καθοριστική είναι η συμβολή του σχολικού ηγέτη, ο οποίος ως επικεφαλής της σχολικής μονάδας θα συμβάλλει στη δημιουργία ακριβώς αυτού του δημοκρατικού κλίματος, το οποίο κρατά ζωντανό ως ηθικό καθήκον (Diamond & Morlino, 2004) και εντός του οποίου μπορούν να διαπλάθονται μαθητές και μελλοντικοί πολίτες ίσοι, που θα είναι ευαισθητοποιημένοι σε θέματα κοινωνικής δικαιοσύνης και θα σέβονται τα δικαιώματα των συμπολιτών τους, έχοντας παράλληλα τη δυνατότητα να ικανοποιήσουν το ηθικό ιδεώδες της αυτοπραγμάτωσης. Στην παρούσα μελέτη επιχειρείται μια κριτική επισκόπηση της λειτουργίας του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, ως προς το κριτήριο της δημοκρατίας και ως προς την επίτευξη του στόχου της αγωγής του πολίτη, σε σχέση με τη σχολική ηγεσία. Σύμφωνα με τους Marks & Printy η Μετασχηματιστική Ηγεσία συνδέθηκε με τη δημοκρατικότερη αντίληψη, αλλά και με την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση (Marks & Printy, 2003), θεωρούμε ωστόσο ότι η Ηθική Ηγεσία και ο Αυθεντικός σχολικός ηγέτης είναι το ζητούμενο στην εκπαίδευση στο εξής.el
dc.format.extent116el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΔημοκρατίαel
dc.subjectΔημοκρατική εκπαίδευσηel
dc.subjectΠολιτειότηταel
dc.subjectΣχολική ηγεσίαel
dc.subjectΜετασχηματιστική ηγεσίαel
dc.subjectΠολίτηςel
dc.subjectΕκπαιδευτική πολιτικήel
dc.titleΤο δημοκρατικό σχολείο και η συμβολή της ηγεσίας στη δημοκρατική εκπαίδευση. Έμφαση στην προοδευτική φιλοσοφία του John Deweyel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MoschidouFotiniMsc2021.pdf1.48 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.