Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24580
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑγαλιώτης, Ιωάννηςel
dc.contributor.authorΝταβαρούκα, Γεωργίαel
dc.date.accessioned2020-12-01T14:06:05Z-
dc.date.available2020-12-01T14:06:05Z-
dc.date.issued2020el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24580-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.el
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσει αν η διδασκαλία ορθογραφικών μονάδων βοηθά στη βελτίωση της αναγνωστικής αποκωδικοποίησης σε μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (ΕΜΔ) στην ανάγνωση. Οι ορθογραφικές μονάδες αποτελούν μια σειρά γραμμάτων που έχουν σταθερή σχέση και τρόπο εμφάνισης. Είναι ένα τομέας, ο οποίος δεν έχει διερευνηθεί, παρόλο που όπως υποστηρίζεται από τη βιβλιογραφία η ίδια η βιοφυσιολογία του ματιού επιτρέπει στον αναγνώστη να προσλάβει κατά μέσο όρο 5 - 8 γράμματα ή κενά σε μια προσήλωση. Για την εξέταση διενεργήθηκε πειραματικός σχεδιασμός πολλαπλών γραμμών βάσης σε 6 συμμετέχοντες, οι οποίοι ήταν μαθητές Δ’ και Ε’ Δημοτικού. Για την αξιολόγηση τους, χρησιμοποιήθηκαν 3 κείμενα που περιείχαν λέξεις με ορθογραφικές μονάδες. Έπειτα από την αξιολόγηση οι μαθητές συμμετείχαν σε πρόγραμμα εκπαιδευτικής παρέμβασης το οποίο αποτελούνταν από δραστηριότητες ακουστικής και οπτικής διάκρισης. Στην τελική αξιολόγηση αλλά και σε αυτή που διενεργήθηκε 2 εβδομάδες μετά δόθηκαν τα αρχικά κείμενα, συμπεριλαμβανομένου των λέξεων με ορθογραφικές μονάδες, ελαφρώς παραλλαγμένα. Για την ανάλυση των αποτελεσμάτων χρησιμοποιήθηκαν μέθοδοι περιγραφικής και επαγωγικής στατιστικής, η οπτική επισκόπηση των γραφημάτων με τα σκορ του κάθε μαθητή και η μέθοδος PND. Στα αποτελέσματα της έρευνας επιβεβαιώθηκαν πλήρως οι ερευνητικές υποθέσεις που αφορούσαν τη βελτίωση των μαθητών αφενός στην αποκωδικοποίηση ορθογραφικών μονάδων λέξεων, αφετέρου στην αποκωδικοποίηση της ανάγνωσης γενικά.el
dc.format.extent171el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΕΜΔel
dc.subjectΑναγνωστική αποκωδικοποίησηel
dc.subjectΟρθογραφικές μονάδεςel
dc.subjectΟπτική διάκρισηel
dc.subjectΑκουστική διάκρισηel
dc.titleΔιδασκαλία αναγνωστικής αποκωδικοποίησης με τη χρήση ορθογραφικών μονάδωνel
dc.title.alternativeTeaching of reading decoding with orthographic unitsen
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
NtavaroukaGeorgiaMsc2020.pdf1.74 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons