Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24537
Συγγραφέας: Ελευθεριάδης, Σάββας
Τίτλος: Σχεδιασμός και ανάπτυξη παιχνιδιού σοβαρού σκοπού με C++ και OpenGL για εκμάθηση της γλώσσας προγραμματισμού C++
Ημερομηνία Έκδοσης: 2020
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική
Επόπτης Καθηγητής: Ξυνόγαλος, Στέλιος
Περίληψη: Η διπλωματική εργασία αφορά την ανάπτυξη παιχνιδιού σοβαρού σκοπού με την γλώσσα προγραμματισμού C++ και το API γραφικών OpenGL, για την εκμάθηση βασικών και προχωρημένων εννοιών της γλώσσας προγραμματισμού C++. Το παιχνίδι σχεδιάστηκε ώστε να είναι ανεξάρτητο πλατφόρμας (cross-platform). Η σχεδίαση του πραγματοποιήθηκε με το πλαίσιο σχεδίασης EFM, ενώ η αξιολόγηση του έγινε με το πλαίσιο αξιολόγησης MEEGA. Βασικός στόχος του παιχνιδιού είναι να εισαγάγει με διασκεδαστικό, όσο και σοβαρό, τρόπο τους χρήστες στην γλώσσα προγραμματισμού C++. Η ιδιαιτερότητα της εφαρμογής αυτής εντοπίζεται 1) στη μέθοδο εκπαίδευσης των χρηστών και 2) στην επιλογή των εργαλείων που χρησιμοποιήθηκαν για την δημιουργία της εφαρμογής. Οι περισσότερες εφαρμογές εκπαιδευτικού σκοπού αυτού του είδους (εκπαίδευση σε μια γλώσσα προγραμματισμού) παρουσιάζουν τις τεχνικές λεπτομέρειες μιας γλώσσας μέσω ενός ενσωματωμένου “παιχνιδιού”, το οποίο χρησιμοποιείται ως επιπλέον κίνητρο ώστε να παρακινεί τον παίχτη / εκπαιδευόμενο να συνεχίσει την εκπαίδευση του. Με την παρούσα εφαρμογή σοβαρού σκοπού, εφαρμόζεται μια άλλη μέθοδος εκπαίδευσης του χρήστη, χρησιμοποιώντας τεχνικές και μηχανισμούς που τελικό σκοπό έχουν να διεγείρουν το αίσθημα σοβαρότητας και υπευθυνότητας του εκπαιδευομένου κατά την εκμάθηση της γλώσσας και όχι απλά να τον διασκεδάσουν κατά την εκπαίδευση του, διεγείροντας απλά το αίσθημα της ψυχαγωγίας. Οι κύριοι άξονες που χρησιμοποιούνται για να επιτευχθεί αυτό είναι 1) ρεαλισμός και 2) υπευθυνότητα, συμπεριλαμβανομένων και των ιδιοτήτων του πλαισίου σχεδίασης. Τέλος, η εφαρμογή δημιουργήθηκε σε χαμηλό επίπεδο, μόνο με τη χρήση της γλώσσας C++, του API γραφικών OpenGL, και κάποιων επιπρόσθετων βιβλιοθηκών λογισμικού χαμηλού επιπέδου.
Λέξεις Κλειδιά: Παιχνίδι σοβαρού σκοπού
Προγραμματισμός
C++
OpenGL
Πλαίσιο σχεδίασης
Πλαίσιο αξιολόγησης
Cross-platform
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:Π.Μ.Σ. στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
EleutheriadisSavvasMsc2020.pdf3.71 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα
EleutheriadisSavvasMsc2020present.pdf3.19 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons