Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24250
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΜπίκος, Κωνσταντίνοςel
dc.contributor.authorΚωστανάκη, Κυριακήel
dc.date.accessioned2020-09-25T08:38:15Z-
dc.date.available2020-09-25T08:38:15Z-
dc.date.issued2019el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24250-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.el
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία αφορά την αξιοποίηση της ψηφιακής αφήγησης κατά τη διδασκαλία της ελληνικής ως β΄ ξένης γλώσσας σε αλλόγλωσσους και δίγλωσσους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στην εκπαίδευση αποτελεί μία από τις εκπαιδευτικές προτεραιότητες της εποχής. Στο πλαίσιο αυτό στόχος είναι να διερευνηθεί αν η ψηφιακή αφήγηση, αξιοποιώντας τα πολυμέσα, καθίσταται δυνατή ώστε να προωθήσει την εμπλοκή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία καλλιεργώντας την ίδια στιγμή γραμματισμούς του 21ου αιώνα. Σε ένα δεύτερο επίπεδο, η έρευνα επιδιώκει να διερευνήσει κατά πόσο η ψηφιακή αφήγηση μέσω της δυνατότητας αναθεωρήσεων αλλά και με την καθοδήγηση μιας κλίμακας διαβαθμισμένων κριτηρίων μπορεί να βελτιώσει το γραπτό λόγο των μαθητών. Για τη διερεύνηση των παραπάνω ερωτημάτων επιλέχθηκε η ποιοτική προσέγγιση και επιλέχθηκε ως ερευνητική μέθοδος η μελέτη περίπτωσης. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν τρεις ερευνητικές πρακτικές, η παρατήρηση, οι ημι-δομημένες συνεντεύξεις εκπαιδευτικών καθώς και η αξιοποίηση μίας ρούμπρικας κατάλληλα σχεδιασμένης για το συγκεκριμένο δείγμα και τη συγκεκριμένη δραστηριότητα. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που προέκυψαν, η ψηφιακή αφήγηση μπορεί να συμβάλλει θετικά στην παραγωγή του γραπτού λόγου και να εντείνει την ενεργό συμμετοχή των μαθητών μετατρέποντας τους τελευταίους σε πρωταγωνιστές της διδακτικής πράξης. Επιπρόσθετα η οργάνωση και η συλλογή του απαραίτητου υλικού για την υποστήριξη της ιστορίας επέδρασε θετικά στην αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών ενισχύοντας ταυτόχρονα την καλλιέργεια πολλαπλών γραμματισμών. Συμπερασματικά η ψηφιακή αφήγηση αποτελεί μία αποτελεσματική εκπαιδευτική πρακτική για τη διδασκαλία της ελληνικής ως Γ2 αλλά και ένα χρήσιμο εργαλείο για την γενικότερη εκπαιδευτική κοινότητα όλων των βαθμίδων και των σχολικών τύπων .el
dc.format.extent101el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsCC0 1.0 Παγκόσμιαel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/en
dc.subjectΨηφιακή αφήγησηel
dc.subjectΕλληνική ως β ξένη γλώσσαel
dc.subjectΠαραγωγή λόγουel
dc.subjectΔευτεροβάθμια εκπαίδευση  el
dc.titleΗ χρήση της ψηφιακής αφήγησης (digital storytelling) στην παραγωγή λόγου κατά τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης - ξένης γλώσσας.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KostanakiKyriakiMsc2019.pdf1.77 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons