Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24020
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Ζέρβας, Αθανάσιος | el |
dc.contributor.author | Παπαδοπούλου, Ιωάννα | el |
dc.date.accessioned | 2020-06-11T10:19:55Z | - |
dc.date.available | 2020-06-11T10:19:55Z | - |
dc.date.issued | 2020 | el |
dc.identifier.uri | http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24020 | - |
dc.description | Πτυχιακή εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020. | el |
dc.description | Η βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο της πτυχιακής μόνο σε ηλεκτρονική μορφή. | el |
dc.description | ΠΤΥ ΜΕΤ/10 | en |
dc.description | Περιλαμβάνει βιβλιογραφικές αναφορές (σ. 39-40) | el |
dc.description | Η βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο της πτυχιακής μόνο σε ηλεκτρονική μορφή. | el |
dc.description.abstract | Η μουσική δίνει ψυχή στο σύμπαν, φτερά στη σκέψη, απογειώνει τη φαντασία και δίνει ζωή στα πάντα.” Ο Πλάτωνας1 με το παραπάνω χωρίο περιγράφει την αδιάκοπη και συνεχή λειτουργία της μουσικής από τα αρχαία χρόνια έως και σήμερα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η μουσική κατέχει ιδιαίτερη θέση σε όλους τους αρχαίους πολιτισμούς με σημαντική δραστηριότητα στην κοινωνική και θρησκευτική ζωή. Ειδικότερα για τον πολιτισμό της αρχαίας Ελλάδας, ένα σημαντικό μέρος της ιστορίας του συνδέεται με τη μουσική, καθώς αυτή κατείχε σημαντική θέση στην εκπαίδευση, στο θέατρο και στην κοινωνική ζωή. Στην εργασία αυτή εξετάζονται τα βασικά χαρακτηριστικά των αρχαίων μουσικών οργάνων σε συνδυασμό με τη ζωή των μουσικών. Αρχικά, στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η ταξινόμηση των μουσικών οργάνων, σύμφωνα με τη μελέτη των Hornbostel και Sachs, και στη συνέχεια γίνεται αναφορά στα λίγα στοιχεία που διασώθηκαν, τα οποία αφορούν τους οργανοποιούς και την τέχνη τους. Έπειτα, στο δεύτερο κεφάλαιο αναλύεται η εμφάνιση των μουσικών οργάνων μαζί με την κατασκευή και τη χρήση τους. Το τρίτο κεφάλαιο αφιερώνεται στη μελέτη της φωνής, που η δεξιότητά της υπήρξε τόσο σημαντική όσο η ίδια η δεξιότητα πάνω σε ένα μουσικό όργανο. Τέλος, το τέταρτο κεφάλαιο μελετάει τις τρεις βασικές κατηγορίες των τραγουδιστών, τις προετοιμασίες των μουσικών για τους διαγωνισμούς και την καθημερινή ζωή των οργανοπαικτών ανάλογα με το φύλο, την κοινωνική τους θέση και το ταλέντο. | el |
dc.format.extent | 44 | el |
dc.language.iso | el | en |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Μακεδονίας | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | el |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | en |
dc.title | Η μουσική στην αρχαία Ελλάδα: όργανα και οργανική μουσική | el |
dc.type | Bachelor's Degree Paper | en |
dc.type | Text | en |
dc.contributor.committeemember | Κίκου, Ευαγγελία | - |
dc.contributor.department | Τμήμα Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης (ΠΕ) | el |
Appears in Collections: | Τμήμα Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης (Π) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
PapadopoulouIoannaPe2020.pdf | 488.36 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License