Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23948
Συγγραφέας: Περβίζου, Βικτώρια
Τίτλος: Τα πλαίσια των ψηφιακών δεξιοτήτων όπως διαμορφώνονται στη σύγχρονη αγορά εργασίας και η μελέτη περίπτωσης του εκπαιδευτικού προγράμματος STEAMulator, ως δυνητικό μέσο εκμάθησης των ψηφιακών δεξιοτήτων.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2020
Τμήμα: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δίκαιο και Πληροφορική
Επόπτης Καθηγητής: Στειακάκης, Εμμανουήλ
Περίληψη: Η παρούσα εργασία αποτελείται από δύο μέρη. Το πρώτο μέρος επιχειρεί να παρουσιάσει το πλαίσιο των απαραίτητων δεξιοτήτων σε μια μεταβαλλόμενη και εξελισσόμενη αγορά εργασίας, όπου οι ψηφιακές δεξιότητες κυριαρχούν και καθίστανται προαπαιτούμενο στην προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη του κάθε πολίτη καθώς και του μελλοντικού εργαζόμενου. Στο πλαίσιο αυτό, αρχικά αναφέρονται ορισμένες πληροφορίες σχετικά με την ίδια την αγορά εργασίας και τις αλλαγές που έχει δεχτεί εξαιτίας της τεχνολογικής ανάπτυξης, ενώ ταυτόχρονα επιχειρείται μέσω ενδεικτικών στατιστικών ερευνών ο προσδιορισμός της θέσης της Ελλάδας επάνω σε σχετικά ζητήματα σε σύγκριση με τα δεδομένα άλλων ευρωπαϊκών κρατών. Παράλληλα, χαρτογραφούνται οι βασικότερες ψηφιακές δεξιότητες με βάση τα επικρατέστερα πλαίσια όπως έχουν διαμορφωθεί από ερευνητές, θεωρητικούς και τεχνοκράτες και στη συνέχεια διερευνώνται τα μαθησιακά περιβάλλοντα όπως έχουν διαμορφωθεί σήμερα. Στο τέλος του πρώτου μέρους, γίνεται μια συνοπτική εισαγωγή του αναγνώστη επάνω στην καινοτόμο εκπαιδευτική προσέγγιση STEM με περιγραφή των στόχων της καθώς και με παραδείγματα εφαρμογής της. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας ακολουθεί η μελέτη περίπτωσης ενός καινοτόμου εκπαιδευτικού προγράμματος ανάπτυξης δεξιοτήτων με την ονομασία STEAMulator, το οποίο αποτελεί ένα εγχείρημα της γράφουσας και το οποίο εφαρμόζεται τα τελευταία τρία χρόνια με μεγάλο ενδιαφέρον και απήχηση σε καινοτόμες επιχειρήσεις της περιοχής με τη συνεργασία σχολείων και μαθητών. Η εργασία περιγράφει το πρόγραμμα από τα πρώτα στάδια δημιουργίας του, τη σύλληψη και τη διερεύνηση της ανάγκης ύπαρξης και συνεχίζει με στοιχεία επιχειρηματικής οργάνωσης και σχεδιασμού. Στόχος της γράφουσας είναι μέσα από τη μελέτη περίπτωσης να διερευνηθεί το κατά πόσο το πρόγραμμα STEAMulator θα μπορούσε να αποτελέσει γόνιμο έδαφος για την εκμάθηση ψηφιακών δεξιοτήτων στους νέους.
Λέξεις Κλειδιά: Ψηφιακές, δεξιότητες
Πληροφορίες: Διπλωματική Εργασία, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΔΠΜΣ Δίκαιο και Πληροφορική (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
PervizouVictoriaMsc2020.pdf585.18 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons