Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23911
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΓιαννούλη, Βασιλικήel
dc.contributor.authorΔοσοπούλου, Πολυξένηel
dc.date.accessioned2020-02-27T07:11:09Z-
dc.date.available2020-02-27T07:11:09Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23911-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.el
dc.description.abstractΗ παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή έχει ως θέμα τον προσδιορισμό του βαθμού συσχέτισης της λεκτικής εργαζόμενης και του εκφραστικού λεξιλογίου με την παραγωγή γραπτού λόγου, σε μαθητές των Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξεων του Δημοτικού Σχολείου με και χωρίς μαθησιακές δυσκολίες. Για τον έλεγχο του κεντρικού θέματος της έρευνας και των επιμέρους ερευνητικών ερωτημάτων, οι μαθητές χωρίστηκαν σε δύο ομάδες (ομάδα ελέγχου: μαθητές χωρίς μαθησιακές δυσκολίες και πειραματική ομάδα: μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες) και αξιολογήθηκαν ως προς τις παραπάνω μεταβλητές με τη χρήση σχετικών ερευνητικών εργαλείων («Εργαλείο Διαγνωστικής Διερεύνησης Δυσκολιών στον Γραπτό Λόγο των Μαθητών Γ’ – Στ’ Δημοτικού» ή «Τεστ Δυσκολιών του Γραπτού Λόγου» των Κων. Δ. Πόρποδα, Κλ. Διακογιώργη, Ι. Δημάκου, Ι. Καραντζή – για την αξιολόγηση της παραγωγής γραπτού λόγου - , «Ψυχομετρικό Κριτήριο Γνωστικής Επάρκειας για Παιδιά και Εφήβους» των Ε. Ν. Γωνίδα και Β. Ιωσηφίδου – για την αξιολόγηση της βραχύχρονης μνήμης και του εκφραστικού λεξιλογίου - , δοκιμασίες της «Ανάκλησης λέξεων από πρόταση» και της «Σημασιολογικής συνάφειας» των Swanson & Berninger, 1996· μτφρ. Δημάκος & Μπανιά, 2014 – για την αξιολόγηση της λεκτικής εργαζόμενης μνήμης -). Οι αξιολογήσεις των μαθητών ήταν ατομικές ή ομαδικές και η ερμηνεία των αποτελεσμάτων στηρίχθηκε συνδυαστικά στα ίδια τα ερευνητικά εργαλεία καθώς και σε προγενέστερες έρευνες της διεθνούς βιβλιογραφίας. Με βάση τα αποτελέσματα προέκυψε η ύπαρξη συσχέτισης ανάμεσα στην λεκτική εργαζόμενη μνήμη και την παραγωγή γραπτού λόγου, κάτι που δεν διαπιστώθηκε για τις μεταβλητές βραχύχρονη μνήμη και εκφραστικό λεξιλόγιο. Ωστόσο, ανάμεσα στην ομάδα ελέγχου και την πειραματική ομάδα διαπιστώθηκαν διαφοροποιήσεις ως προς τις συσχετίσεις.el
dc.format.extent182el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΓραπτός λόγοςel
dc.subjectΛεκτική εργαζόμενη μνήμηel
dc.subjectΒραχύχρονη μνήμηel
dc.subjectΛεξιλόγιοel
dc.subjectμαθησιακές δυσκολίεςel
dc.titleΗ συσχέτιση και η προβλεπτική δύναμη της εργαζόμενης μνήμης και του λεξιλογίου ως προς την παραγωγή γραπτού λόγου σε μαθητές Δημοτικού Σχολείου με και χωρίς μαθησιακές δυσκολίεςel
dc.title.alternativeThe correlation and the predictive power of working memory and vocabulary with the production of written language in elementary students with and without learning difficultiesen
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγήel
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DosopoulouPolyxeniMsc2019.pdf3.93 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons