Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23724
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΣταμπουλής, Μιλτιάδηςel
dc.contributor.authorΡάβναλη, Αικατερίνη-
dc.date.accessioned2020-01-27T10:51:32Z-
dc.date.available2020-01-27T10:51:32Z-
dc.date.issued2020el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23724-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.el
dc.description.abstractΤο αντικείμενο της παρούσας έρευνας προκύπτει από την ανάγκη αναζήτησης βιωματικών μεθόδων με σκοπό την ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης στον εργασιακό χώρο. Η εργασία αυτή διερευνάει αν οι δραματικές μέθοδοι αποτελούν έναν αποτελεσματικό τρόπο βιωματικής μάθησης, ο οποίος ακολουθεί ολιστικά τις βασικές αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων, καθώς και τις αρχές σχεδιασμού, υλοποίησης και αξιολόγησης προγραμμάτων και συμβάλει στην ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης, καθώς και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως η αποτελεσματική επικοινωνία, η συνεργασία και η διαχείριση συγκρούσεων, με εφαρμογές στον εργασιακό χώρο. Στο πλαίσιο της παρούσας έρευνας σχεδιάστηκε, υλοποιήθηκε και αξιολογήθηκε ένα επιμορφωτικό πρόγραμμα διάρκειας είκοσι ωρών, συνδυαστικής εκπαίδευσης (δια ζώσης και εξ΄ αποστάσεως) το οποίο υλοποιήθηκε πιλοτικά σε ομάδα εργαζομένων ενός οργανισμού. Κατά τη διάρκεια της έρευνας αξιοποιήθηκαν ποσοτικοί και ποιοτικοί μέθοδοι συλλογής δεδομένων. Όσον αφορά τις ποσοτικές μεθόδους συλλογής δεδομένων, δεδομένα συλλέχθηκαν μέσω της χρήσης των παρακάτω τριών ερωτηματολογίων: Ερωτηματολόγιο για τη διερεύνηση των χαρακτηριστικών και των εκπαιδευτικών αναγκών των εκπαιδευόμενων, ερωτηματολόγιο διαχείρισης καταστάσεων με σενάρια από τον εργασιακό χώρο, καθώς και ερωτηματολόγιο τελικής αξιολόγησης του προγράμματος. Κατά τη διάρκεια της έρευνας, χρησιμοποιήθηκαν και οι ακόλουθοι ποιοτικοί μέθοδοι συλλογής δεδομένων: Η ανοιχτή παρατήρηση, η χρήση και η ανάλυση του οπτικοακουστικού υλικού, καθώς και η τήρηση (καταγραφή και ανάλυση) ημερολογίου της εκπαιδεύτριας καθ’ όλη τη διάρκεια της έρευνας. Τα ποσοτικά δεδομένα αναλύθηκαν στατιστικά, ενώ τα ποιοτικά δεδομένα αναλύθηκαν σύμφωνα με την ανάλυση περιεχομένου και τη θεματική ανάλυση. Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας αναδεικνύουν τις δραματικές μεθόδους ως ένας αποτελεσματικός τρόπος βιωματικής μάθησης, ο οποίος ακολουθεί ολιστικά τις βασικές αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων, καθώς και τις αρχές σχεδιασμού, υλοποίησης και αξιολόγησης προγραμμάτων και συμβάλει στην ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης, καθώς και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως η αποτελεσματική επικοινωνία, η συνεργασία και η διαχείριση συγκρούσεων, με εφαρμογές στον εργασιακό χώρο. Η παραπάνω έρευνα υπάγεται στη γενικότερη ανάγκη της εποχής μας για αναζήτηση νέων καινοτόμων μεθόδων βιωματικής εκπαίδευσης με σκοπό την ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης, καθώς και των «μαλακών δεξιοτήτων».el
dc.format.extent131el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΣυναισθηματική νοημοσύνηel
dc.subjectΔραματικές μέθοδοιel
dc.subjectΕκπαίδευση Ενηλίκωνel
dc.subjectΣχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση επιμορφωτικών προγραμμάτωνel
dc.subjectΕκπαίδευση και ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικούel
dc.subjectΜαλακές δεξιότητεςel
dc.subjectEmotional Intelligenceel
dc.subjectDrama Based Training Methodsel
dc.subjectAdult Educationel
dc.subjectDesign, iimplementation and evaluation of training programsel
dc.subjectHuman Resources Learning and Developmentel
dc.subjectSoft skilsel
dc.titleΣυναισθηματική νοημοσύνη στο χώρο της εργασίας: σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση επιμορφωτικού προγράμματος μέσω δραματικών μεθόδωνel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγήel
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RavnaliAikateriniMsc2020.pdf2.63 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons