Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23459
Author: Μπύρου, Χαρίκλεια
Title: Μαθησιακές δυσκολίες στην Ρολάνδειο επιληψία
Alternative Titles: Learning difficulties in Rolandic epilepsy
Date Issued: 2019
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Νευροεπιστήμη της Εκπαίδευσης
Supervisor: Τριάρχου, Λάζαρος
Abstract: Η Ρολάνδειος Επιληψία (ή καλοήθης επιληψία με κεντροκροταφικές αιχμές) είναι η πιο συνηθισμένη παιδική επιληψία. Παρόλο που η πρόγνωσή της είναι εξαιρετική, έρευνες των τελευταίων τριάντα ετών αναφέρονται σε διάφορα νευροψυχολογικά ευρήματα που συνοδεύουν την νόσο. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται λόγος για την ύπαρξη μεγαλύτερης επικινδυνότητας για τα παιδιά με Ρολάνδειο Επιληψία να εμφανίσουν Μαθησιακές Δυσκολίες, αφού παρουσιάζουν χαμηλές επιδόσεις στους τομείς της ανάγνωσης, της γραφής και των μαθηματικών. Ταυτόχρονα, οι Μαθησιακές Δυσκολίες είναι ένα φαινόμενο που απασχολεί την εκπαιδευτική και επιστημονική κοινότητα, λόγω των προεκτάσεών τους. Οι χαμηλές επιδόσεις στο σχολείο μπορούν εύκολα να μετατραπούν σε σχολική αποτυχία, η οποία με τη σειρά της να οδηγήσει σε σχολική διαρροή ή σε δυσκολίες κοινωνικής προσαρμογής. Ειδικά όταν μιλάμε για παιδιά με επιληψία, τα οποία συχνά στιγματίζονται λόγω της διαφορετικότητάς τους, είναι αναγκαίο να γνωρίζουμε ότι μπορεί να προστεθεί ένας επιπλέον επιβαρυντικός παράγοντας, όπως οι μαθησιακές δυσκολίες και να τους βλάψει σε μαθησιακό και ψυχολογικό επίπεδο. Έτσι, κρίνεται αναγκαία η διερεύνηση της βιβλιογραφίας με σκοπό να συσχετιστούν οι κλινικές μεταβλητές με την πιθανότητα εμφάνισης κάποιας δυσκολίας και να σκιαγραφιστεί το μαθησιακό προφίλ των μαθητών με Ρολάνδειο Επιληψία, ώστε να σχεδιαστεί στη συνέχεια το κατάλληλο εκπαιδευτικό πλαίσιο για την καλύτερη δυνατή υποστήριξη αυτών των παιδιών.
Keywords: Ρολάνδειος επιληψία
Καλοήθης επιληψία με κεντροκροταφικές αιχμές
Μαθησιακές δυσκολίες
Ακαδημαϊκή επίδοση
Information: Διπλωματική εργασία- Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019
Rights: Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Νευροεπιστήμη της Εκπαίδευσης (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ByrouCharikleiaMsc2019.pdf562.27 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons