Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23402
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMontgomery, Anthonyen
dc.contributor.authorΚαϊλάρη, Αναστασίαel
dc.date.accessioned2019-10-16T05:58:17Z-
dc.date.available2019-10-16T05:58:17Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23402-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.el
dc.description.abstractΤο απαιτητικό έργο του εκπαιδευτικού επιβάλλει από τον ίδιο να είναι αποτελεσματικός. Η αποτελεσματική διδασκαλία είναι συνιστώσα πολλών παραγόντων. Έτσι, ένας εκπαιδευτικός, εκτός του ότι οφείλει να είναι καταρτισμένος, οργανωτικός και να μεταδίδει με σαφήνεια τη γνώση, οφείλει να συγκεντρώνει και άλλες δεξιότητες, που είναι συνυφασμένες με τη δημιουργία ενός φιλικού και υποστηρικτικού περιβάλλοντος μάθησης, όπου διασφαλίζεται η ομαλή διεξαγωγή του μαθήματος. Οι έρευνες έχουν αποδείξει πως δεξιότητες – κλειδιά προς αυτή την κατεύθυνση συνιστούν το χιούμορ και οι επικοινωνιακές δεξιότητες των εκπαιδευτικών. Το χιούμορ του εκπαιδευτικού έχει ευεργετικά αποτελέσματα τόσο στα μαθητικά επιτεύγματα όσο και στην ψυχολογία της τάξης, αφού σ’ αυτό οφείλεται η ανάπτυξη ισχυρών δεσμών μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών. Οι επικοινωνιακές δεξιότητες των εκπαιδευτικών, από την άλλη, ενθαρρύνουν σχέσεις εμπιστοσύνης και υποστηρικτικότητας με τους μαθητές, συντελώντας έτσι στη μείωση των αντιδράσεων και των απείθαρχων συμπεριφορών από την πλευρά των μαθητών. Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η εξέταση της αντίληψης που έχουν οι εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την αποτελεσματικότητά τους να διαχειρίζονται τη σχολική τάξη και η συσχέτισή της με την αντιληπτή αίσθηση του χιούμορ και τις αντιληπτές επικοινωνιακές δεξιότητες των εκπαιδευτικών. Επίσης, αντικείμενο αποτελεί η επίδραση των δημογραφικών στοιχείων στην αντιληπτή αποτελεσματική διαχείριση της σχολικής τάξης. Συλλέχθηκαν 152 απαντήσεις από εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μέσω ερωτηματολογίου, και τα αποτελέσματα της ποσοτικής έρευνας έδειξαν πως τόσο η αντιληπτή αίσθηση του χιούμορ των εκπαιδευτικών όσο και οι αντιληπτές επικοινωνιακές ικανότητες προβλέπουν θετικά την αντιληπτή αποτελεσματική διαχείριση της σχολικής τάξης. Επίσης, εν μέρει επιβεβαιώθηκε πως η αντιληπτή αίσθηση του χιούμορ επηρεάζει την αυτοαποτελεσματικότητα στη διαχείριση της σχολικής τάξης περισσότερο από ό,τι οι επικοινωνιακές ικανότητες. Τέλος, η έρευνα έδειξε πως όσο αυξάνεται η ηλικία των εκπαιδευτικών, τόσο βελτιώνεται η αποτελεσματικότητά τους στη διαχείριση της σχολικής τάξης, σύμφωνα πάντα με τους ίδιους.el
dc.format.extent105el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΕκπαιδευτικοίel
dc.subjectΔιαχείριση της σχολικής τάξηςel
dc.subjectΧιούμορel
dc.subjectΕπικοινωνιακές ικανότητεςel
dc.titleΑντιλήψεις των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την αποτελεσματικότητά τους να διαχειρίζονται τη σχολική τάξη : ο ρόλος του χιούμορ και των επικοινωνιακών ικανοτήτωνel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγήel
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KailariAnastastasiaMsc2019.pdfΔιπλωματική εργασία1.04 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons