Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23208
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΦαχαντίδης, Νικόλαοςel
dc.contributor.authorΜαραγκάκη, Αγγελικήel
dc.date.accessioned2019-06-28T06:21:05Z-
dc.date.available2019-06-28T06:21:05Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23208-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.el
dc.description.abstractΗ εργασία αυτή, αναφέρεται στην αξιολόγηση μαθημάτων εκπαιδευτικής ρομποτικής, που αξιοποιούν εικονικό περιβάλλον ρομποτικής, για την ανάπτυξη δεξιοτήτων υπολογιστικής σκέψης. Τα μαθήματα που αξιολογούνται, ανήκουν σε δύο προγράμματα εκπαιδευτικής ρομποτικής για μαθητές των πρώτων τάξεων του δημοτικού σχολείου (Ά-Γ΄ τάξη), που εισάγονται στην εκπαιδευτική ρομποτική και πραγματοποιούνται στην Ακαδημία Ρομποτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Σκοποί της εργασίας, ήταν να διερευνηθούν μαθήματα των προγραμμάτων για να αξιολογηθεί αν και κατά πόσο οι μαθητές αναπτύσσουν δεξιότητες ΥΣ, μέσω της παρακολούθησης μαθημάτων ρομποτικής. Για την υλοποίηση της έρευνας, έπειτα από την επισκόπηση σχετικής βιβλιογραφίας, δημιουργήθηκε και αξιοποιήθηκε ένα μοντέλο ανάπτυξης υπολογιστικών δεξιοτήτων, το οποίο χρησιμοποιήθηκε για την αξιολόγηση και την τροποποίηση των μαθημάτων. Το μοντέλο περιλαμβάνει τις πέντε πιο πλήρεις δεξιότητες: την αφαίρεση, την τμηματοποίηση, την αλγοριθμική σκέψη, την αποσφαλμάτωση και τη γενίκευση. Η αξιολόγηση των μαθημάτων ρομποτικής πραγματοποιήθηκε, με την εξέταση του σταδίου του προγραμματισμού και της μηχανολογικής κατασκευής, για τον έλεγχο της δυνατότητας ανάπτυξης δεξιοτήτων ΥΣ. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα που εξάγονται από την αξιολόγηση των προγραμμάτων, οι δραστηριότητες ρομποτικής μπορούν να υποστηρίξουν την ανάπτυξη δεξιοτήτων υπολογιστικής σκέψης. Ωστόσο δεν εντοπίστηκαν, όλες οι κύριες δεξιότητες του μοντέλου σε κάθε μάθημα. Για την ικανοποίηση του στόχου αυτού, γίνονται καίριες προτάσεις για αλλαγές σε ορισμένα σημεία των πλάνων μαθημάτων. Τέλος, γίνεται αναφορά στα συμπεράσματα που προέκυψαν από την μελέτη, δηλαδή ότι η εκπαιδευτική ρομποτική θεωρείται ένα χρήσιμο εργαλείο για την καλλιέργεια δεξιοτήτων ΥΣ σε παιδιά πρώτων τάξεων του δημοτικού. Θα πρέπει όμως, να ακολουθείται κατάλληλη διδακτική προσέγγιση και ειδικός σχεδιασμός, ώστε οι δραστηριότητες να στοχεύουν στην προώθηση των κύριων δεξιοτήτων ΥΣ. Ακόμη, η καλλιέργεια υπολογιστικών δεξιοτήτων, μπορεί να πραγματοποιηθεί στο στάδιο της κατασκευής και του προγραμματισμού των ρομπότ. Τέλος, δίνεται έναυσμα για περαιτέρω έρευνα στο πεδίο της διδακτικής αξιοποίησής του εργαλείου της ρομποτικής, καθώς σύσσωμη η ερευνητική κοινότητα υποστηρίζει ότι οι υπολογιστικές δεξιότητες είναι ζωτικής σημασίας για τους πολίτες του 21ου αιώνα.el
dc.format.extent104el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsCC0 1.0 Παγκόσμια*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΕκπαιδευτική ρομποτικήel
dc.subjectΥπολογιστική σκέψηel
dc.subjectΠρωτοβάθμια Εκπαίδευσηel
dc.subjectΔεξιότητες 21ου αιώναel
dc.subjectEducational roboticsen
dc.subjectComputational thinkingen
dc.subjectElementary educationen
dc.subject21st Century skillsen
dc.titleΑξιολόγηση δραστηριοτήτων που αξιοποιούν περιβάλλον εκπαιδευτικής ρομποτικής για την ανάπτυξη της υπολογιστικής σκέψηςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MaragkakiAngelikiMsc2019.pdf1.26 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons