Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23157
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΦαχαντίδης, Νικόλαοςel
dc.contributor.authorΡώσιου, Μαρίαel
dc.date.accessioned2019-05-21T05:47:55Z-
dc.date.available2019-05-21T05:47:55Z-
dc.date.issued2019el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23157-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.el
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία έχει σκοπό να διερευνήσει τις απόψεις εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής σχετικά με την αποτελεσματικότητα της χρήσης ενός ρομποτικού εργαλείου στην ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων και της ενσυναίσθησης σε παιδιά με αυτισμό. Δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν συνολικά δέκα εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι είχαν εμπειρία στην εκπαίδευση παιδιών που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού. Η μέθοδος που επιλέχθηκε για τη διεξαγωγή της έρευνας ήταν οι ομάδες εστίασης (focus groups) , στις οποίες και μοιράστηκαν οι εκπαιδευτικοί, δημιουργώντας έτσι δύο ομάδες των πέντε ατόμων. Εργαλείο της έρευνας ήταν η ανοιχτή συζήτηση, η οποία και διεξήχθη μετά από μια λεπτομερή παρουσίαση στους συναδέλφους σχετικά με τη συμβολή και εμπλοκή της ρομποτικής στον τομέα της ειδικής αγωγής και πιο συγκεκριμένα της Ρομποτικής Κοινωνικής Αρωγής στον τομέα του αυτισμού. Παράλληλα, τους παρουσιάστηκε και το ρομποτικό εργαλείο Μαργαρίτα, γύρω από το οποίο εστιάστηκε και η συζήτηση. Από τα αποτελέσματα της έρευνας προέκυψε πως οι εκπαιδευτικοί θεωρούν δυνατόν το να αναπτυχθούν κοινωνικές δεξιότητες με τη χρήση του συγκεκριμένου εργαλείου. Παρόλα αυτά τόνισαν, πως η ανάπτυξη της ενσυναίσθησης είναι δύσκολο να επιτευχθεί γενικά όταν αναφερόμαστε σε άτομα με αυτισμό. Ακόμη, εξέφρασαν θετικές εντυπώσεις σχετικά με την εξωτερική εμφάνιση της Μαργαρίτας (χρώματα, μέγεθος, υλικό) και επεσήμαναν πως είναι κατάλληλη για την προσέγγιση παιδιών που έχουν διαγνωσθεί με αυτισμό. Από την άλλη, υποστήριξαν πως όταν πρόκειται για παρεμβάσεις σε αυτιστικά παιδιά, καλύτερο είναι να συνυπάρχει ο θεραπευτής-ειδικός-εκπαιδευτικός με το παιδί και όχι να πραγματοποιείται μια εξ αποστάσεως παρέμβαση μόνο με τη χρήση ενός ρομποτικού εργαλείου, γιατί κάτι τέτοιο δεν θα βοηθούσε στην κοινωνικοποίηση του μαθητή. Τέλος, φάνηκαν ιδιαίτερα πρόθυμοι να εντάξουν την Μαργαρίτα στη διδασκαλία τους ως καινοτόμο εκπαιδευτικό εργαλείο που θα βοηθούσε στην ανάπτυξη πολλών δεξιοτήτων των παιδιών με αυτισμό.el
dc.format.extent158el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΕκπαιδευτικοί ειδικής αγωγήςel
dc.subjectΠαιδιά με αυτισμόel
dc.subjectΡομποτικό εργαλείοel
dc.subjectΡομποτική κοινωνικής αρωγήςel
dc.titleΣτάσεις και απόψεις εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής σχετικά με την δυνατότητα ανάπτυξης κοινωνικών δεξιοτήτων και ενσυναίσθησης σε παιδιά με αυτισμό με τη χρήση ρομποτικού εργαλείουel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RosiouMariaMsc2019.pdf1.3 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons