Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22857
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑγαλιώτης, Ιωάννηςel
dc.contributor.authorΣουβερμεζλή, Στυλιανήel
dc.date.accessioned2019-04-04T13:04:43Z-
dc.date.available2019-04-04T13:04:43Z-
dc.date.issued2019el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22857-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.el
dc.description.abstractΤρεις παράγοντες με αποδεδειγμένη επίδραση στην μαθηματική επίδοση αποτέλεσαν τη βάση της παρούσας έρευνας. Το μαθηματικό άγχος και η μαθηματική αυτό-αποτελεσματικότητα μαζί με τις στρατηγικές μάθησης συνιστούν την τριάδα των μεταβλητών που καθορίζουν την μαθηματική επίδοση. Κι ενώ καθένας από τους παράγοντες έχει αποδείξει την εμπλοκή του στη μαθησιακή διαδικασία, μία συνολική διερεύνηση τους κρίνεται ιδιαίτερα χρήσιμη και ενδιαφέρουσα στην εκπαιδευτική πραγματικότητα. Ειδικότερα, η παρούσα έρευνα επέλεξε να ερευνήσει την περίπτωση των μαθητών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες, όπου τα ερευνητικά δεδομένα είναι ανεπαρκή. Συνεπώς, η παρούσα έρευνα αποσκοπεί στην διερεύνηση του μαθηματικού άγχους και της μαθηματικής αυτό-αποτελεσματικότητας που βιώνουν οι μαθητές με ΕΜΔ, καθώς και στο ποιες στρατηγικές μάθησης χρησιμοποιούν. Aκόμη, μέσα από τη μελέτη αυτών των παραγόντων επιχειρείται η συσχέτιση των μεταβλητών μεταξύ τους, ώστε να εξαχθούν συμπεράσματα που θα βοηθήσουν στο να καταλάβουμε ποιες στρατηγικές χρησιμοποιούν οι μαθητές με ΕΜΔ. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 120 μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες Ε’ και ΣΤ’ τάξης δημοτικού, ενώ η συλλογή των στοιχείων έγινε μέσω ενός ερωτηματολογίου αυτοαναφοράς. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι μαθητές με ΕΜΔ εμφανίζουν μέτριο βαθμό μαθηματικής αυτό-αποτελεσματικότητας και μαθηματικού άγχους, ενώ φάνηκε να προτιμούν περισσότερο τη χρήση στρατηγικών ελέγχου σε σχέση με τις στρατηγικές απομνημόνευσης και επεξεργασίας ανεξάρτητα από το βαθμό μαθηματικής αυτό-αποτελεσματικότητας και μαθηματικού άγχους. Ακόμη, στα αποτελέσματα της έρευνας φάνηκε ότι οι μαθητές με χαμηλό άγχος (και υψηλή αυτό-αποτελεσματικότητα) προτιμούν τις στρατηγικές επεξεργασίας, ενώ οι μαθητές με υψηλό άγχος (και χαμηλή αυτό-αποτελεσματικότητα) τις στρατηγικές ελέγχου, γεγονός που δείχνει τη σύνδεση των παραγόντων τονίζοντας τον τρόπο με τον οποίο το μαθηματικό άγχος και η μαθηματική αυτο-αποτελεσματικότητα επηρεάζουν τις στρατηγικές μάθησης που προτιμώνται από τους μαθητές με ΕΜΔ.el
dc.format.extent145el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΜαθηματική αυτό-αποτελεσματικότηταel
dc.subjectΜαθηματικό άγχοςel
dc.subjectΣτρατηγικές μάθησηςel
dc.subjectΣτρατηγικές ελέγχουel
dc.subjectΣτρατηγικές επεξεργασίαςel
dc.subjectΣτρατηγικές απομνημόνευσηςel
dc.subjectΕιδικές μαθησιακές δυσκολίεςel
dc.titleΔιερεύνηση των παραγόντων ’μαθηματικό άγχος, μαθηματική αυτό-αποτελεσματικότητα και στρατηγικές μάθησης σε μαθητές Ε’ και ΣΤ’ τάξης με ειδικές μαθησιακές δυσκολίεςel
dc.title.alternativeInvestigation of mathematical anxiety, mathematical efficacy and learning strategies in 5th and 6th grade students with specific learning difficultiesen
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SouvermezliStylianiMsc2019.pdf1.61 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons