Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22727
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠετεινού, Κάκιαel
dc.contributor.authorΣαλαγκούδη, Πολυξένηel
dc.date.accessioned2019-02-21T17:04:09Z-
dc.date.available2019-02-21T17:04:09Z-
dc.date.issued2019el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22727-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.el
dc.description.abstractΗ παρούσα έρευνα μελετά τη γλωσσική ανάπτυξη των τυπικώς αναπτυσσόμενων παιδιών ηλικίας 1,5 έως 4 ετών. Συγκεκριμένα, εστιάζεται στις σημασιολογικές κατηγορίες που αναδύονται στο δεκτικό και εκφραστικό λεξιλόγιο των παιδιών μέσω μίας λίστας γονεϊκής καταγραφής. Αρχικά, επιχειρείται η μελέτη της επίδρασης της ηλικίας στην κατανόηση και έκφραση των σημασιολογικών κατηγοριών. Έπειτα, διερευνάται η συσχέτιση του φύλου των παιδιών με την ανάπτυξη του λεξιλογίου και την εμφάνιση των σημασιολογικών κατηγοριών. Τέλος, εξετάζεται η ενδεχόμενη συσχέτιση του επιπέδου εκπαίδευσης των γονέων με την κατανόηση και έκφραση συγκεκριμένων σημασιολογικών κατηγοριών του πρώτου λεξιλογίου. Η ερευνητική αυτή προσπάθεια πραγματοποιήθηκε με τη χρήση του ερωτηματολογίου CYLEX. Το δείγμα αποτέλεσαν 60 γονείς παιδιών τυπικής ανάπτυξης και ηλικίας 1,5 έως 4 ετών – χωρισμένα σε 5 ηλικιακές κατηγορίες- , οι οποίοιπροέρχονται από την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης. Από τα αποτελέσματα της έρευνας, προκύπτει ότι όσο αυξάνεται η ηλικία των παιδιών, τόσο αυξάνεται και το λεξιλόγιό τους, δεκτικό και εκφραστικό. Ακόμη, τα αποτελέσματα καταδεικνύουν ότι δεν υπάρχει στατιστικώς σημαντική διαφορά ως προς την κατανόηση και την έκφραση των σημασιολογικών κατηγοριών ανάμεσα στα δύο φύλα, εκτός από την κατηγορία «Προσωπικά Αντικείμενα», στην οποία τα κορίτσια πετυχαίνουν υψηλότερα σκορ κατανόησης. Τέλος, αναφορικά με το μορφωτικό επίπεδο των γονέων και τη σχέση του με την ανάπτυξη σημασιολογικών κατηγοριών σε επίπεδο κατανόησης και έκφρασης, δε βρέθηκε καμία συσχέτιση.el
dc.format.extent108el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/*
dc.subjectCYLEXen
dc.subjectΣημασιολογική κατηγορίαel
dc.subjectΠρώτο λεξιλόγιοel
dc.subjectΚατανόησηel
dc.subject¨Εκφρασηel
dc.subjectΜορφωτικό επίπεδοel
dc.subjectSemanticsen
dc.subjectFirst language acquisitionen
dc.titleΣημασιολογική ανάπτυξη και ποικιλομορφία σε παιδιά τυπικής ανάπτυξης ηλικίας 1,5 έως 4 ετώνel
dc.title.alternativeSemantic development and diversity in typically developing children aged 1,5 to 4 years olden
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίαςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SalagkoudiPolyxeniMsc2019.pdf1.6 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons