Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22727
Συγγραφέας: Σαλαγκούδη, Πολυξένη
Τίτλος: Σημασιολογική ανάπτυξη και ποικιλομορφία σε παιδιά τυπικής ανάπτυξης ηλικίας 1,5 έως 4 ετών
Αλλοι τίτλοι: Semantic development and diversity in typically developing children aged 1,5 to 4 years old
Ημερομηνία Έκδοσης: 2019
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας
Επόπτης Καθηγητής: Πετεινού, Κάκια
Περίληψη: Η παρούσα έρευνα μελετά τη γλωσσική ανάπτυξη των τυπικώς αναπτυσσόμενων παιδιών ηλικίας 1,5 έως 4 ετών. Συγκεκριμένα, εστιάζεται στις σημασιολογικές κατηγορίες που αναδύονται στο δεκτικό και εκφραστικό λεξιλόγιο των παιδιών μέσω μίας λίστας γονεϊκής καταγραφής. Αρχικά, επιχειρείται η μελέτη της επίδρασης της ηλικίας στην κατανόηση και έκφραση των σημασιολογικών κατηγοριών. Έπειτα, διερευνάται η συσχέτιση του φύλου των παιδιών με την ανάπτυξη του λεξιλογίου και την εμφάνιση των σημασιολογικών κατηγοριών. Τέλος, εξετάζεται η ενδεχόμενη συσχέτιση του επιπέδου εκπαίδευσης των γονέων με την κατανόηση και έκφραση συγκεκριμένων σημασιολογικών κατηγοριών του πρώτου λεξιλογίου. Η ερευνητική αυτή προσπάθεια πραγματοποιήθηκε με τη χρήση του ερωτηματολογίου CYLEX. Το δείγμα αποτέλεσαν 60 γονείς παιδιών τυπικής ανάπτυξης και ηλικίας 1,5 έως 4 ετών – χωρισμένα σε 5 ηλικιακές κατηγορίες- , οι οποίοιπροέρχονται από την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης. Από τα αποτελέσματα της έρευνας, προκύπτει ότι όσο αυξάνεται η ηλικία των παιδιών, τόσο αυξάνεται και το λεξιλόγιό τους, δεκτικό και εκφραστικό. Ακόμη, τα αποτελέσματα καταδεικνύουν ότι δεν υπάρχει στατιστικώς σημαντική διαφορά ως προς την κατανόηση και την έκφραση των σημασιολογικών κατηγοριών ανάμεσα στα δύο φύλα, εκτός από την κατηγορία «Προσωπικά Αντικείμενα», στην οποία τα κορίτσια πετυχαίνουν υψηλότερα σκορ κατανόησης. Τέλος, αναφορικά με το μορφωτικό επίπεδο των γονέων και τη σχέση του με την ανάπτυξη σημασιολογικών κατηγοριών σε επίπεδο κατανόησης και έκφρασης, δε βρέθηκε καμία συσχέτιση.
Λέξεις Κλειδιά: CYLEX
Σημασιολογική κατηγορία
Πρώτο λεξιλόγιο
Κατανόηση
¨Εκφραση
Μορφωτικό επίπεδο
Semantics
First language acquisition
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.
Δικαιώματα: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
SalagkoudiPolyxeniMsc2019.pdf1.6 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons