Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22484
Author: Μπούτος, Ανδρέας
Title: Στρατηγική μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Date Issued: 2018
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Στρατηγική Διοικητική Λογιστική και Χρηματοοικονομική Διοίκηση για Στελέχη Επιχειρήσεων
Supervisor: Νεγκάκης, Χρήστος
Abstract: Οι μικρές ποσότητες προϊόντων και υπηρεσιών είναι αποτέλεσμα της δραστηριότητας των χιλιάδων μικρομεσαίων ελληνικών επιχειρήσεων αλλά και των αυτοαπασχολούμενων. Μέχρι πρόσφατα οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις δεν είχαν τη δυνατότητα να φτάσουν σε μια αγορά, η οποία συνήθως ήταν γεωγραφικά άρα και οικονομικά περιορισμένη. Σήμερα, όμως υπάρχουν οι δυνατότητες στον παραγωγό μιας απομακρυσμένης περιοχής να φτάσει με τα προϊόντα του, σε αυτόν το καταναλωτή μιας εξίσου απομακρυσμένης περιοχής και από ότι φαίνεται η λογική των εξειδικευμένων προϊόντων για εξειδικευμένες αγορές είναι αυτή που μπορεί να προσφέρει μια εναλλακτική λύση στα όρια της μαζικής παραγωγής για μαζικές αγορές. Η επιλογή της ποιότητας αντί της ποσότητας και η αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων φαίνεται να είναι ο μόνος δρόμος ο οποίος θα επιτρέψει στις τοπικές κοινωνίες και στους μικρούς επιχειρηματίες να ξεπεράσουν τη σημερινή τους υστέρηση και να δουν με ελπίδα το μέλλον, κάτι που όμως απαιτεί μια νέα επιχειρηματική αντίληψη, πρακτική και δράση απαιτεί με άλλα λόγια μια νέα επιχειρηματικότητα. Οι τεχνολογικές εξελίξεις και όλο αυτό το οικοδόμημα που ονομάζεται κοινωνία των πληροφοριών εμπλουτίζουν τον επιχειρηματικό σχεδιασμό με νέα στοιχεία ανοίγουν νέους ορίζοντες στο μικρομεσαίο επιχειρηματία ο οποίος για να ωφεληθεί από τα επιτεύγματα της πρέπει να εντάξει και αυτή τη διάσταση στις υπάρχουσες λειτουργίες της επιχείρησης του. Αν οι μέχρι τώρα παραδοσιακές λειτουργίες του μάνατζερ δηλαδή ο προγραμματισμός, η οργάνωση, η διοίκηση, η ηγεσία και ο έλεγχος ασκούνται μέσα στο προστατευμένο και σε μεγάλο βαθμό ελεγχόμενο περιβάλλον της παραδοσιακής επιχείρησης στις νέες επιχειρήσεις αυτές οι λειτουργίες υποχρεωτικά ένα νέο περιεχόμενο που όλοι φανταζόμαστε αλλά δεν μπορούμε να το υλοποιήσουμε, ενώ το ζήτημα που προκύπτει είναι πως ο μικρομεσαίος επιχειρηματίας μπορεί να αναπτύξει τη δραστηριότητα του στις συνθήκες της νέας επιχειρηματικότητας.
Keywords: Επιχειρήση
Στρατηγική
Μικρομεσαίος
Κέρδος
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Λογιστική Φορολογία και Χρηματοοικονομική Διοίκηση (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BoutosAndreasMsc2018.pdf411.16 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons