Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21637
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΓκοτζαμάνη, Αικατερίνηel
dc.contributor.authorΚιαλέ, Ελευθερίαel
dc.date.accessioned2018-03-09T11:36:41Z-
dc.date.available2018-03-09T11:36:41Z-
dc.date.issued2017el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21637-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.el
dc.description.abstractΤα ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης προκειμένου να ανταποκριθούν στον συνεχώς αυξανόμενο ανταγωνισμό και να παραμείνουν βιώσιμα θα πρέπει να ενσωματώσουν νέους τρόπους σκέψης, και εργαλεία που να αξιοποιούν την επιθυμία για συνεχή μάθηση και βελτίωση. Τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότερες χώρες και πανεπιστήμια διεθνώς επενδύουν στην βελτίωση της ποιότητας και την ανταγωνιστικότητα των Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης. Άλλωστε, είναι κοινή παραδοχή ότι η εκπαίδευση αποτελούσε πάντα βασικό πυλώνα για την ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα μιας χώρας. Μεταξύ διαφόρων στρατηγικών και τεχνικών βελτίωσης της απόδοσης, όπως είναι η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας (TQM) αναδείχτηκε και η συγκριτική αξιολόγηση (benchmarking) ως κατανοητό, χρήσιμο και αποτελεσματικό εργαλείο. Στην παρούσα εργασία, αφού γίνεται ανασκόπηση της βιβλιογραφίας και περιγραφή του θεωρητικού πλαισίου της συγκριτικής αξιολόγησης, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της έρευνας που διεξήχθη μεταξύ των μελών του ακαδημαϊκού προσωπικού των ελληνικών Τμημάτων Οικονομικών Επιστημών, προκειμένου να διερευνηθούν και να περιγραφούν οι διάφορες αντιλήψεις και στάσεις για το είναι συγκριτική αξιολόγηση, ποια είναι τα οφέλη και ποια τα εμπόδια για την εφαρμογή της στην ανώτατη εκπαίδευση. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας αναδείχθηκαν αρκετά ζητήματα που αφορούν στην χρησιμότητα αλλά και την κατανόηση της συγκριτικής αξιολόγησης στην ελληνική ανώτατη εκπαίδευση και διερευνήθηκε κατά πόσο υπάρχει πρόσφορο έδαφος για την υιοθέτηση αυτής της μεθοδολογίας. Επίσης γίνεται σύγκριση των αποτελεσμάτων με το θεωρητικό πλαίσιο αναφορικά με την χρήση της συγκριτικής αξιολόγησης, αλλά και με άλλες σχετικές έρευνες, ενώ τέλος διατυπώνονται προτάσεις για μελλοντική έρευνα.el
dc.format.extent82el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΣυγκριτική αξιολόγησηel
dc.subjectBenchmarkingen
dc.subjectΔιασφάλιση ποιότηταςel
dc.subjectΑνώτατη εκπαίδευσηel
dc.titleΔιερεύνηση στάσεων και αντιλήψεων σχετικά με τη συγκριτική αξιολόγηση (benchmarking) στην ανώτατη εκπαίδευση: η περίπτωση των ελληνικών τμημάτων Οικονομικών Επιστημώνel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationel
dc.typeTextel
dc.contributor.departmentΔιατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεωνel
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KialeEleftheriaMsc2017.pdf2.6 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons