Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20572
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑγαλιώτης, Ιωάννηςel
dc.contributor.authorΤατσιοπούλου, Τριανταφυλλιάel
dc.date.accessioned2017-07-26T07:18:58Z-
dc.date.available2017-07-26T07:18:58Z-
dc.date.issued2017el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20572-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.el
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση της αποτελεσματικότητας της Συστηματικής Αλληλεπιδραστικής Διδασκαλίας Γραφής-ΣΑΔΓ (Strategic Interactive Writing Instruction – SIWI) σε κωφούς και βαρήκοους μαθητές ειδικού λυκείου, που αντιμετωπίζουν προβλήματα γραπτού λόγου. Οι κωφοί και βαρήκοοι μαθητές αποτελούν μια ιδιαίτερα ανομοιογενή ομάδα ως προς τις γλωσσικές τους δυνατότητες, το γνωστικό τους υπόβαθρο και τις επικοινωνιακές τους επιλογές, οι οποίοι παρά τις σημαντικές τεχνολογικές εξελίξεις και το πρόγραμμα έγκαιρης διάγνωσης, εξακολουθούν να παρουσιάζουν σημαντικά προβλήματα στον γραπτό τους λόγο. Η ΣΑΔΓ αποτελεί μια νέα διδακτική προσέγγιση για τη διδασκαλία του γραπτού λόγου, η οποία συγκεντρώνει εμπειρικές πρακτικές, που έχουν αποδειχθεί αποτελεσματικές σε μαθητές του γενικού σχολείου που αντιμετωπίζουν προβλήματα στην παραγωγή γραπτού λόγου αλλά επιπλέον έχει εξειδικευμένα χαρακτηριστικά που απευθύνονται στις μοναδικές γλωσσικές ανάγκες των κωφών και βαρήκοων μαθητών. Η εφαρμογή της ΣΑΔΓ διεθνώς έχει δείξει σημαντική βελτίωση στο περιεχόμενο, τη δομή και την έκφραση των γραπτών των κωφών και βαρήκοων μαθητών σε διάφορα είδη του γραπτού λόγου. Στην παρούσα μελέτη γίνεται μια πρώτη προσπάθεια εφαρμογής της στο ελληνικό εκπαιδευτικό πλαίσιο με στόχο τη βελτίωση του επιχειρηματικού λόγου των κωφών και βαρήκοων μαθητών λυκείου προκειμένου να διερευνηθεί η δυναμική της και να εμπλουτισθεί η ελλιπής σχετική έρευνα για αποτελεσματικές πρακτικές και μεθόδους για τη διδασκαλία του γραπτού λόγου σε αυτό τον μαθητικό πληθυσμό. Τα ευρήματα της έδειξαν στατιστικά σημαντική βελτίωση τόσο στις υψηλής τάξης δεξιότητες όπως είναι το περιεχόμενο και η δομή όσο και στις χαμηλής τάξης δεξιότητες όπως είναι η ορθογραφία, το συντακτικό, η γραμματική, η στίξη, σε όλους τους μαθητές ανεξαρτήτως της αρχικής τους επίδοσης και του επικοινωνιακού τρόπου που χρησιμοποιούσαν. Επιπλέον, έδειξαν βελτίωση στις αναγνωστικές ικανότητες των παιδιών και στη στάση τους προς τον γραπτό λόγο. Τα παραπάνω ευρήματα επιβεβαιώνουν ευρήματα αντίστοιχων διεθνών ερευνών και αναδεικνύουν την αποτελεσματικότητα της ΣΑΔΓ στη διδασκαλία του γραπτού λόγου σε κωφούς και βαρήκοους μαθητές.el
dc.format.extent144el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΓραπτός λόγοςel
dc.subjectΚωφοί και βαρήκοοι μαθητέςel
dc.subjectΝοηματική γλώσσαel
dc.subjectΣυστηματική αλληλεπιδραστική διδασκαλία γραφήςel
dc.titleΔιερεύνηση της αποτελεσματικότητας της συστηματικής αλληλεπιδραστικής διδασκαλίας γραφής στη βελτίωση του γραπτού λόγου των κωφών και βαρήκοων μαθητώνel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TatsiopoulouTriantaphylliaMsc2017.pdf3.17 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons