Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20556
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑγαλιώτης, Ιωάννηςel
dc.contributor.authorΒαλτζίδου, Αλεξάνδραel
dc.date.accessioned2017-07-24T08:19:12Z-
dc.date.available2017-07-24T08:19:12Z-
dc.date.issued2017el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20556-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017el
dc.description.abstractΗ ανάγνωση έχει σημαντικό ρόλο στην μαθησιακή διαδικασία και στην προσπάθεια απόκτησης γνώσεων. Ωστόσο, δεν είναι όλα τα κείμενα προσβάσιμα σε κάθε αναγνώστη. Δύο ομάδες των οποίων η αναγνωστική ικανότητα και κατανόηση είναι σημαντικά χαμηλές είναι οι Μαθητές Αγγλικής Γλώσσας (English Language Learners (ELL)) και οι μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (Ε.Μ.Δ.). Στους ELL μαθητές η απλούστευση κειμένου είναι μια μέθοδος που χρησιμοποιείται ευρέως για την βελτίωση της κατανόησης. Όσον αφορά στους μαθητές με Ε.Μ.Δ., τα αποτελέσματα δεν υποδεικνύουν ότι η απλοποίηση κειμένου είναι μια βιώσιμη μέθοδος για την αύξηση της αναγνωστικής κατανόησης. Σε παγκόσμιο επίπεδο, έχει διεξαχθεί ελάχιστη έρευνα για τη διερεύνηση αποτελεσματικών στρατηγικών διδασκαλίας και εκμάθησης για τους ELL μαθητές με Ε.Μ.Δ. (Gersten & Baker, 2000· Klingner, Artiles & Mendez Barletta, 2006 · Saenz, Fuchs, & Fuchs, 2005). Έτσι, οι μέθοδοι και οι τεχνικές που χρησιμοποιούνται βασίζονται σε ευρήματα από ELL μαθητές (Muller & Markowitz, 2004). Η παρούσα έρευνα εξέτασε τα αποτελέσματα της λεξικής και συντακτικής απλοποίησης στην αναγνωστική κατανόηση ELL αναγνωστών με Ε.Μ.Δ. που φοιτούν στο Αμερικανικό Διεθνές δημοτικό σχολείο της Θεσσαλονίκης. Το εργαλείο αξιολόγησης ανάγνωσης Qualitative Reading Inventory -3 (Leslie & Caldwell, 2001) χρησιμοποιήθηκε για να εξετάσει τις διαφορές στην αναγνωστική κατανόηση ELL μαθητών με Ε.Μ.Δ. σε τυπικά και απλουστευμένα κείμενα, καθώς και των διαφορών στην αναγνωστική κατανόηση των ELL μαθητών και των ELL μαθητών με Ε.Μ.Δ. σε τυπικά και απλουστευμένα κείμενα. Δύο κείμενα επιλέχθηκαν για κάθε τάξη και ένα από αυτά απλοποιήθηκε λεκτικά και συντακτικά. Οι συμμετέχοντες εφόσον διάβαζαν σιωπηλά κάθε κείμενο, έπρεπε να απαντήσουν προφορικά σε ερωτήματα κατανόησης. Από τις κύριες αναλύσεις προέκυψαν σημαντικές διαφορές στην αναγνωστική κατανόηση μεταξύ τυπικών και απλοποιημένων κειμένων στους ELL αναγνώστες, και όχι στους ELL αναγνώστες με Ε.Μ.Δ.. Επιπλέον, οι αναλύσεις παρουσίασαν ότι οι ELL αναγνώστες είχαν σημαντικά υψηλότερη αναγνωστική κατανόηση απ’ ότι οι ELL αναγνώστες με Ε.Μ.Δ., και στα τυπικά και στα απλουστευμένα κείμενα. Αυτά τα ευρήματα χρίζουν την άμεση ανάγκη εξέτασης των αναγκών των ELL μαθητών με Ε.Μ.Δ., και όχι απλώς την υιοθέτηση μεθόδων και τεχνικών διδασκαλίας για τους ELL μαθητές, διότι οι ανάγκες τους είναι διαφορετικές.el
dc.format.extent212el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΜαθητές Αγγλικής Γλώσσαςel
dc.subjectΕιδικές Μαθησιακές Δυσκολίεςel
dc.subjectΑναγνωστική Κατανόησηel
dc.subjectΑπλοποίηση κειμένουel
dc.titleΟι επιδράσεις λεκτικής και συντακτικής απλούστευσης κειμένου στην αναγνωστική κατανόηση μαθητών της Αγγλικής ως δεύτερης γλώσσας με ειδικές μαθησιακές δυσκολίεςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ValtzidouAlexandraMsc2017.pdf3.57 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.