Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20501
Author: Κολλάρου, Φωτεινή
Title: Πολλαπλές νοημοσύνες και διδακτικές επιλογές εκπαιδευτικών για τη στήριξη μαθητών με δυσκολίες μάθησης στα μαθηματικά
Date Issued: 2017
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εξετάζει τις διδακτικές επιλογές των εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία των μαθηματικών για παιδιά με Ήπιες Μαθησιακές Δυσκολίες, με βάση το μοντέλο του Howard Gardner. Το εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε για τη συλλογή των αποτελεσμάτων ήταν ερωτηματολόγιο που το κύριο μέρος περιελάμβανε 2 αλγορίθμους, ένας με την πράξη της πρόσθεσης και ένας με την πράξη της αφαίρεσης και 8 διδακτικές δραστηριότητες, οι οποίες ήταν σύμφωνες με τις 8 νοημοσύνες του Gardner, με 5 επιλογές προτίμησης. Ακόμη, υπήρχε και μία ερώτηση απαρίθμησης των 8 δραστηριοτήτων, ανάλογα με την προσωπική προτίμηση των συμμετεχόντων. Η ανάλυση των δεδομένων έγινε με περιγραφική και επαγωγική στατιστική. Οι διδακτικές επιλογές που κυριάρχησαν αντιστοιχούν στη σωματική/κιναισθητική, τη διαπροσωπική και την οπτικοχωρική και την ενδοπροσωπική νοημοσύνη. Δεν διαπιστώθηκαν ιδιαίτερα αξιοσημείωτες συσχετίσεις μεταξύ των διδακτικών επιλογών και των ακαδημαϊκών προσόντων των συμμετεχόντων. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν αναδεικνύουν την απομάκρυνση από τις «παραδοσιακές» διδακτικές επιλογές και δείχνουν προτίμηση σε αντίστοιχες «εναλλακτικές», οι οποίες ανταποκρίνονται στις ανάγκες μεγαλύτερου αριθμού μαθητών, και ιδιαίτερα εκείνων με δυσκολίες μάθησης.
Keywords: Προφίλ νοημοσυνών
Multiple Intelligences
Howard Gardner
Intelligence profiles
Teaching Mathematics
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KollarouPhoteiniMsc2017.pdf1.3 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons