Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20171
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΧατζηδημητρίου, Ιωάννηςel
dc.contributor.authorΝίκου, Αριστείδηςel
dc.date.accessioned2017-04-06T10:29:08Z-
dc.date.available2017-04-06T10:29:08Z-
dc.date.issued2017el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20171-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.el
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται τις διαδικασίες που οφείλει να ακολουθήσει μία ελληνική μικρομεσαία επιχείρηση (ΜμΕ), προκειμένου να μπορέσει να ανταπεξέλθει στις προκλήσεις του διεθνούς περιβάλλοντος και να θέσει τις βάσεις για την εξαγωγική επιτυχία. Στο πρώτο κεφάλαιο της εργασίας αναφέρονται οι ορισμοί που έχουν δοθεί κατά καιρούς για τις ΜμΕ, ο ορισμός που ισχύει σήμερα για τη χώρα μας και τις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε, ενώ επίσης τονίζεται ο σημαντικός ρόλος που διαδραματίζουν στο ελληνικό και ευρωπαϊκό περιβάλλον αντίστοιχα. Στο δεύτερο κεφάλαιο, αφού γίνει εισαγωγή στην έννοια των διεθνών επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, παρατίθενται οι βασικές στρατηγικές εισόδου στις ξένες αγορές και ακολούθως εξετάζονται οι εξαγωγές, η απλούστερη στρατηγική επέκτασης. Μελετώνται οι κυριότεροι μέθοδοι εξαγωγών, τα βασικά πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα που απορρέουν από αυτές, καθώς επίσης και τα εξαγωγικά κίνητρα και εμπόδια. Το τρίτο και μεγαλύτερο κεφάλαιο της εργασίας είναι ένα Export Plan για ελληνικές ΜμΕ. Η δόμηση του εξαγωγικού πλάνου κρίνεται απαραίτητη για την επιτυχία του εξαγωγικού εγχειρήματος. Οι σημαντικότερες ενέργειες που πρέπει να διερευνηθούν στο εξαγωγικό πλάνο είναι μεταξύ άλλων, η δημιουργία ενός Τμήματος Εξαγωγών, η έρευνα ξένων αγορών, η τελική επιλογή της/των αγοράς/ων του εξωτερικού και η διαμόρφωση του μίγματος μάρκετινγκ (4Ps). Στο τέταρτο κεφάλαιο, μελετάται ο κλάδος της ένδυσης τόσο στο ελληνικό, όσο και στο ευρωπαϊκό περιβάλλον. Ειδικότερα, παρουσιάζονται οι καταναλωτικές τάσεις, τα κανάλια διανομής, η πορεία των ελληνικών εξαγωγών και οι σημαντικότερες διεθνείς εκθέσεις του κλάδου. Η μελέτη ολοκληρώνεται με τα τελικά συμπεράσματα που προέκυψαν από αυτή και την καταγραφή ενδεικτικών προτάσεων προς τις ελληνικές ΜμΕ.el
dc.format.extent92el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΜμΕel
dc.subjectΕξαγωγέςel
dc.subjectΜάρκετινγκel
dc.subjectΈνδυσηel
dc.titleΑνάπτυξη εξαγωγικών δραστηριοτήτων των ΜμΕ: μελέτη του κλάδου της Ένδυσηςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Διεθνείς Επιχειρηματικές Δραστηριότητεςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Διεθνείς Επιχειρηματικές Δραστηριότητες (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
NikouAristeidisMsc2017.pdf1.88 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons