Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20171
Συγγραφέας: Νίκου, Αριστείδης
Τίτλος: Ανάπτυξη εξαγωγικών δραστηριοτήτων των ΜμΕ: μελέτη του κλάδου της Ένδυσης
Ημερομηνία Έκδοσης: 2017
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Διεθνείς Επιχειρηματικές Δραστηριότητες
Επόπτης Καθηγητής: Χατζηδημητρίου, Ιωάννης
Περίληψη: Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται τις διαδικασίες που οφείλει να ακολουθήσει μία ελληνική μικρομεσαία επιχείρηση (ΜμΕ), προκειμένου να μπορέσει να ανταπεξέλθει στις προκλήσεις του διεθνούς περιβάλλοντος και να θέσει τις βάσεις για την εξαγωγική επιτυχία. Στο πρώτο κεφάλαιο της εργασίας αναφέρονται οι ορισμοί που έχουν δοθεί κατά καιρούς για τις ΜμΕ, ο ορισμός που ισχύει σήμερα για τη χώρα μας και τις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε, ενώ επίσης τονίζεται ο σημαντικός ρόλος που διαδραματίζουν στο ελληνικό και ευρωπαϊκό περιβάλλον αντίστοιχα. Στο δεύτερο κεφάλαιο, αφού γίνει εισαγωγή στην έννοια των διεθνών επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, παρατίθενται οι βασικές στρατηγικές εισόδου στις ξένες αγορές και ακολούθως εξετάζονται οι εξαγωγές, η απλούστερη στρατηγική επέκτασης. Μελετώνται οι κυριότεροι μέθοδοι εξαγωγών, τα βασικά πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα που απορρέουν από αυτές, καθώς επίσης και τα εξαγωγικά κίνητρα και εμπόδια. Το τρίτο και μεγαλύτερο κεφάλαιο της εργασίας είναι ένα Export Plan για ελληνικές ΜμΕ. Η δόμηση του εξαγωγικού πλάνου κρίνεται απαραίτητη για την επιτυχία του εξαγωγικού εγχειρήματος. Οι σημαντικότερες ενέργειες που πρέπει να διερευνηθούν στο εξαγωγικό πλάνο είναι μεταξύ άλλων, η δημιουργία ενός Τμήματος Εξαγωγών, η έρευνα ξένων αγορών, η τελική επιλογή της/των αγοράς/ων του εξωτερικού και η διαμόρφωση του μίγματος μάρκετινγκ (4Ps). Στο τέταρτο κεφάλαιο, μελετάται ο κλάδος της ένδυσης τόσο στο ελληνικό, όσο και στο ευρωπαϊκό περιβάλλον. Ειδικότερα, παρουσιάζονται οι καταναλωτικές τάσεις, τα κανάλια διανομής, η πορεία των ελληνικών εξαγωγών και οι σημαντικότερες διεθνείς εκθέσεις του κλάδου. Η μελέτη ολοκληρώνεται με τα τελικά συμπεράσματα που προέκυψαν από αυτή και την καταγραφή ενδεικτικών προτάσεων προς τις ελληνικές ΜμΕ.
Λέξεις Κλειδιά: ΜμΕ
Εξαγωγές
Μάρκετινγκ
Ένδυση
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Διεθνείς Επιχειρηματικές Δραστηριότητες (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
NikouAristeidisMsc2017.pdf1.88 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons