Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20128
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΓκοτζαμάνη, Αικατερίνηel
dc.contributor.authorΡούλη, Φωτεινήel
dc.date.accessioned2017-03-28T10:25:01Z-
dc.date.available2017-03-28T10:25:01Z-
dc.date.issued2017el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20128-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.el
dc.description.abstractΗ διαχείριση ποιότητας είναι το σύνολο των προγραμματισμένων ή συστηματικών ενεργειών ή διαδικασιών που είναι απαραίτητες για να εξασφαλίσουν ότι ένα προϊόν ή υπηρεσία θα πληρoί ορισμένες προδιαγραφές, αφορά δηλαδή τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας ενός οργανισμού. Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας ονομάζουμε την οργάνωση, τα αναγκαία μέσα και το προσωπικό που απαιτούνται για την διεκπεραίωση της διαχείρισης της ποιότητας. Μέσα στο πλαίσιο αυτό, η εφαρμογή πρακτικών διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού καθίσταται απαραίτητη για την παροχή της υψηλότερης ποιότητας σε προϊόντα ή υπηρεσίες. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση των απόψεων των εργαζομένων στο δημόσιο τομέα σχετικά με την εφαρμογή αρχών διοίκησης ανθρωπίνων πόρων μέσα στα πλαίσια ενός συστήματος διαχείρισης ποιότητας, αλλά και η μεταξύ τους αλληλεπίδραση. Υλικό και μέθοδος: Το δείγμα στην παρούσα μελέτη αποτέλεσαν 82 εργαζόμενοι στα ασφαλιστικά ταμεία Ι.Κ.Α., Ο.Α.Ε.Ε. και Ο.Γ.Α. Για την αξιολόγηση των απόψεων των συμμετεχόντων σχετικά με τις πρακτικές διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού και διαχείρισης ποιότητας χρησιμοποιήθηκε το Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης, ένα εργαλείο που χρησιμοποιείται ευρέως στο δημόσιο τομέα για τον έλεγχο της ύπαρξης ενός συστήματος διοίκησης ολικής ποιότητας σε πολλές χώρες παγκοσμίως. Συγκεκριμένα, χρησιμοποιήθηκε το κριτήριο 3, που αφορά το Ανθρώπινο Δυναμικό και το κριτήριο 7, που αναφέρεται στα Αποτελέσματα για το ανθρώπινο δυναμικό. Αποτελέσματα: Από την ανάλυση των δεδομένων διαπιστώθηκε πως οι εργαζόμενοι αξιολόγησαν ως σχετικά χαμηλή την εφαρμογή των αρχών διοίκησης ανθρωπίνων πόρων στις υπηρεσίες τους, δηλαδή τον Προγραμματισμό, την Ανάπτυξη και την Ενεργοποίηση του προσωπικού. Επιπλέον, αξιολόγησαν ως χαμηλή προς μέτρια την Ικανοποίηση των υπαλλήλων, αλλά και την Αποτελεσματικότητα του Ανθρώπινου Δυναμικού. Τέλος, οι αναλύσεις έδειξαν πως υπάρχει συσχέτιση ανάμεσα στους υπό μελέτη παράγοντες και μάλιστα, οι πρακτικές διοίκησης ανθρώπινων πόρων μπορούν να προβλέψουν την ικανοποίηση και την αποτελεσματικότητα του προσωπικού.el
dc.format.extent99el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΔιαχείριση ποιότηταςel
dc.subjectΔιοίκηση ανθρωπίνου δυναμικούel
dc.subjectΔημόσιος τομέαςel
dc.titleΟ ρόλος της διοίκησης ανθρωπίνου δυναμικού στη διαχείριση ποιότητας στο δημόσιο τομέαel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δημόσια Διοίκησηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Δημόσια Διοίκηση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RouliPhoteiniMsc2017.pdf1.36 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.