Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20128
Συγγραφέας: Ρούλη, Φωτεινή
Τίτλος: Ο ρόλος της διοίκησης ανθρωπίνου δυναμικού στη διαχείριση ποιότητας στο δημόσιο τομέα
Ημερομηνία Έκδοσης: 2017
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δημόσια Διοίκηση
Επόπτης Καθηγητής: Γκοτζαμάνη, Αικατερίνη
Περίληψη: Η διαχείριση ποιότητας είναι το σύνολο των προγραμματισμένων ή συστηματικών ενεργειών ή διαδικασιών που είναι απαραίτητες για να εξασφαλίσουν ότι ένα προϊόν ή υπηρεσία θα πληρoί ορισμένες προδιαγραφές, αφορά δηλαδή τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας ενός οργανισμού. Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας ονομάζουμε την οργάνωση, τα αναγκαία μέσα και το προσωπικό που απαιτούνται για την διεκπεραίωση της διαχείρισης της ποιότητας. Μέσα στο πλαίσιο αυτό, η εφαρμογή πρακτικών διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού καθίσταται απαραίτητη για την παροχή της υψηλότερης ποιότητας σε προϊόντα ή υπηρεσίες. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση των απόψεων των εργαζομένων στο δημόσιο τομέα σχετικά με την εφαρμογή αρχών διοίκησης ανθρωπίνων πόρων μέσα στα πλαίσια ενός συστήματος διαχείρισης ποιότητας, αλλά και η μεταξύ τους αλληλεπίδραση. Υλικό και μέθοδος: Το δείγμα στην παρούσα μελέτη αποτέλεσαν 82 εργαζόμενοι στα ασφαλιστικά ταμεία Ι.Κ.Α., Ο.Α.Ε.Ε. και Ο.Γ.Α. Για την αξιολόγηση των απόψεων των συμμετεχόντων σχετικά με τις πρακτικές διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού και διαχείρισης ποιότητας χρησιμοποιήθηκε το Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης, ένα εργαλείο που χρησιμοποιείται ευρέως στο δημόσιο τομέα για τον έλεγχο της ύπαρξης ενός συστήματος διοίκησης ολικής ποιότητας σε πολλές χώρες παγκοσμίως. Συγκεκριμένα, χρησιμοποιήθηκε το κριτήριο 3, που αφορά το Ανθρώπινο Δυναμικό και το κριτήριο 7, που αναφέρεται στα Αποτελέσματα για το ανθρώπινο δυναμικό. Αποτελέσματα: Από την ανάλυση των δεδομένων διαπιστώθηκε πως οι εργαζόμενοι αξιολόγησαν ως σχετικά χαμηλή την εφαρμογή των αρχών διοίκησης ανθρωπίνων πόρων στις υπηρεσίες τους, δηλαδή τον Προγραμματισμό, την Ανάπτυξη και την Ενεργοποίηση του προσωπικού. Επιπλέον, αξιολόγησαν ως χαμηλή προς μέτρια την Ικανοποίηση των υπαλλήλων, αλλά και την Αποτελεσματικότητα του Ανθρώπινου Δυναμικού. Τέλος, οι αναλύσεις έδειξαν πως υπάρχει συσχέτιση ανάμεσα στους υπό μελέτη παράγοντες και μάλιστα, οι πρακτικές διοίκησης ανθρώπινων πόρων μπορούν να προβλέψουν την ικανοποίηση και την αποτελεσματικότητα του προσωπικού.
Λέξεις Κλειδιά: Διαχείριση ποιότητας
Διοίκηση ανθρωπίνου δυναμικού
Δημόσιος τομέας
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Δημόσια Διοίκηση (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
RouliPhoteiniMsc2017.pdf1.36 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.