Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/18851
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΣουμπενιώτης, Δημήτριοςel
dc.contributor.authorΕφραιμίδου, Αλεξάνδραel
dc.date.accessioned2016-03-01T10:25:58Z-
dc.date.available2016-03-01T10:25:58Z-
dc.date.issued2015el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/18851-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2015.el
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία μελετά τους τρόπους αύξησης της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων σε ένα ασταθές οικονομικά περιβάλλον που υποφέρει από στασιμότητα και ύφεση. Στο πρώτο κεφάλαιο με βάση το στρατηγικό εργαλείο της ανάλυσης PEST πραγματοποιείται προσπάθεια προσδιορισμού του μακροπεριβάλλοντος των επιχειρήσεων, εστιάζοντας στην ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας ως χώρα. Στόχος είναι η όσο το δυνατόν καλύτερη κατανόηση του περιβάλλοντος στο οποίο δραστηριοποιούνται και λειτουργούν οι επιχειρήσεις, των ευκαιριών που αυτό προσφέρει και των δυσκολιών που συνεπάγεται. Επιπρόσθετα αναλύεται ο όρος της ανταγωνιστικότητας σε επίπεδο χώρας αλλά και επιχείρησης και καθορίζονται οι προσδιοριστικοί παράγοντές της. Στο δεύτερο κεφάλαιο δίνεται έμφαση στη βιβλιογραφία και εξηγούνται οι στρατηγικές ανάπτυξης που μπορούν να υιοθετήσουν τα ανώτερα και τα μεσαία στελέχη των επιχειρήσεων με στόχο τη βελτίωση της ανταγωνιστικής θέσης της εταιρίας τους στην αγορά. Στο τρίτο κεφάλαιο αναλύονται τα εργαλεία που έχουν στην διάθεσή τους οι επιχειρήσεις για την αύξηση της ανταγωνιστικότητά τους. Συγκεκριμένα προσεγγίζονται ως εργαλεία η εταιρική κοινωνική ευθύνη, η καινοτομία, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η εξωστρέφεια και οι ανθρώπινοι πόροι, με τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρχει αφενός μια κοινή, ενιαία δομή και αφετέρου να παρέχονται ουσιαστικές και χρήσιμες πληροφορίες για τις επιχειρήσεις. Στο πλαίσιο αυτό αναλύεται η έννοια του κάθε παράγοντα, ο βιβλιογραφικός συσχετισμός του με την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και η κατάσταση που επικρατεί στην Ελλάδα, βασισμένη σε έρευνες και στατιστικές. Στο τέταρτο κεφάλαιο πραγματοποιείται παράθεση της μελέτης περίπτωσης της Λιντλ Ελλάς και συνδέεται η θεωρία με την πράξη ώστε να γίνουν σαφείς μέσω παραδειγμάτων οι τρόποι με τους οποίους η εταιρεία χρησιμοποιεί τα συγκεκριμένα εργαλεία και τα αποτελέσματα αυτών. Η εργασία ολοκληρώνεται με την παρουσίαση των συμπερασμάτων και τις προτάσεις για περαιτέρω έρευνα.el
dc.format.extent114el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΑνταγωνιστικότηταel
dc.subjectΟδηγός επιχειρήσεωνel
dc.titleΣυνοπτικός οδηγός επιχειρήσεων: σύγχρονα εργαλεία ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητάς τους.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΔιατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεωνel
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
EphraimidouAlexandraMsc2015.pdf1.88 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.