Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/18678
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΒαλκάνος, Ευθύμιοςel
dc.contributor.authorΚαμπουροπούλου, Ευθαλίαel
dc.date.accessioned2016-01-12T15:12:48Z-
dc.date.available2016-01-12T15:12:48Z-
dc.date.issued2015el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/18678-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2015.el
dc.description.abstractΤα τελευταία χρόνια η ευρεία εφαρμογή του mentoring σε διάφορους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας, όπως στη διοίκηση επιχειρήσεων αλλά και στο χώρο της εκπαίδευσης, σε συνδυασμό με την εμφάνιση πληθώρας εξ αποστάσεως προγραμμάτων (e-learning programs) συνέβαλε στη δημιουργία μιας νέας μορφής mentoring, του e-mentoring, τη χρήση δηλαδή ηλεκτρονικών μέσων για την παροχή συμβούλευσης, καθοδήγησης και επαγγελματικής-ψυχοκοινωνικής στήριξης καταργώντας την έννοια της γεωγραφικής απόστασης, του χώρου, του χρόνου, αλλά και των κοινωνικών διακρίσεων εις βάρος των μειονοτικών ομάδων. Η παρούσα εργασία διερευνά στο πλαίσιο του προγράμματος «Δίαυλος», που διεξήχθη από το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας (ΚΕΓ), αρχικά αν ο «e-mentor» μπορεί να βελτιώσει την διδακτική ικανότητα για τη διδασκαλία της νεοελληνικής γλώσσας ως δεύτερης ξένης γλώσσας των επιμορφούμενων διδασκόντων, που προέρχονται από χώρες της πρώην Ε.Σ.Σ.Δ. και κατά δεύτερον αν η διαδικασία του «mentoring» είναι μια θετική εμπειρία για τους διδάσκοντες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Τα στοιχεία που συλλέχθηκαν βασίζονται σε ημι-δομημένες συνεντεύξεις μέσω «Skype» με δώδεκα διδάσκοντες την ελληνική γλώσσα ως ξένη γλώσσα, που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Από τη θεματική ανάλυση του περιεχομένου των συνεντεύξεων προέκυψε πως ο e-mentor μέσω των συμβουλών, των γνώσεων και της ψυχολογικής στήριξης, που παρέχει στους διδάσκοντες την ελληνική γλώσσα ως δεύτερη ξένη γλώσσα συμβάλλει στη βελτίωση της διδακτικής τους ικανότητας. Επίσης, σημειώθηκε από τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα πως η διαδικασία του e-mentoring ήταν γι’ αυτούς ωφέλιμη, τόσο σε γνωστικό όσο και σε ψυχοκοινωνικό επίπεδο με την ενίσχυση ή και επικαιροποίηση των γνώσεων τους και την απόκτηση αυτοπεποίθησης ως προς το αντικείμενο εργασίας τους.el
dc.format.extent111el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjecte-Mentoringen
dc.subjectΕπιμόρφωση εκπαιδευτικώνel
dc.subjectΕλληνική γλώσσα ως δεύτερη ξένη γλώσσαel
dc.titleH επίδραση του «e-mentor» σε επιμορφούμενους εκπαιδευτικούς της πρώην Σοβιετικής Ένωσης στην ενίσχυση της διδακτικής τους ικανότητας στη διδασκαλία της νέας ελληνικής ως ξένης γλώσσας.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικήςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KampouropoulouEuthaliaMsc2015.pdf1.4 MBAdobe PDFView/Open
KampouropoylouEuthalia_errata.pdf80.17 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons