Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16266
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚουσκουβέλης, Ηλίας Ι.el
dc.contributor.authorΚούντη, Δήμητραel
dc.date.accessioned2014-07-16T11:02:04Z-
dc.date.available2014-07-16T11:02:04Z-
dc.date.issued2014el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16266-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2014.el
dc.description.abstractΘεματικό αντικείμενο της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας είναι η παρουσίαση των νομοθετικών, συνταγματικών και ευρωπαϊκών ρυθμίσεων που αφορούν την Ανώτατη Παιδεία στη χώρα μας καθώς και η εξέταση των σημαντικότερων προβλημάτων που ανακύπτουν στο πεδίο αυτό σε επίπεδο νομοθεσίας και διοικητικής πρακτικής. Ο χώρος της Ανώτατης Παιδείας βρίσκεται διαχρονικά στο επίκεντρο των κοινωνικών, οικονομικών και πολιτιστικών αλλαγών και η εξελικτική του πορεία επηρεάζεται αναπόφευκτα από πολιτικές και πολιτειακές μεταβολές. Στο πλαίσιο αυτό και με δεδομένο πως η Ανώτατη Παιδεία αποτελεί δημόσιο αγαθό, ενώ η ύπαρξη και ανάπτυξη των Πανεπιστημίων βασίζεται στην έρευνα, τη διδασκαλία και τη δημιουργία ελεύθερης κριτικής σκέψης, αναλύεται η εκπαιδευτική πολιτική κάθε περιόδου σε συνάρτηση με το εκάστοτε ισχύον νομοθετικό, πολιτικό και κοινωνικό υπόβαθρο. Στο Πρώτο Μέρος λαμβάνει χώρα εκτενής συγκριτική ανάλυση του συνόλου των νομοθετικών διατάξεων που διέπουν τη λειτουργία των Α.Ε.Ι. με παράλληλη κριτική παρουσίαση των συντελούμενων αλλαγών. Οι συνταγματικές ρυθμίσεις αποτελούν τον πυρήνα του Δευτέρου Μέρους, όπου επιχειρείται μία σφαιρική καταγραφή και θεώρηση των κεφαλαιώδους σημασίας παρεμβάσεων του συντακτικού νομοθέτη με στόχο τη δημιουργία ενός «ελεύθερου» και «ανοικτού» εκπαιδευτικού συστήματος που θα αποτελεί τη βάση για την εξέλιξη του ατόμου, αλλά και της κοινωνίας. Πυλώνας του Τρίτου Μέρους της παρούσας εργασίας είναι οι ενωσιακές ρυθμίσεις αναφορικά με ζητήματα Ανώτατης Παιδείας και ειδικότερα ο Ευρωπαϊκός Χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης. Στο σημείο αυτό αναδεικνύεται με ενάργεια η επιδίωξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης για διάχυση της επιστημονικής γνώσης και της τεχνολογίας με παράλληλη σύγκλιση των εθνικών διαρθρωτικών δομών της Ανώτατης Εκπαίδευσης χωρίς να παραγνωρίζεται η δυσκολία και οι απαιτήσεις της σχετικής προσπάθειας.el
dc.format.extent131el
dc.format.extent1509480 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΑνώτατη Παιδείαel
dc.subjectΟργανισμοί Πανεπιστημίωνel
dc.subjectΕυρωπαϊκός Χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσηςel
dc.subjectΕυρωπαϊκή εκπαιδευτική πολιτικήel
dc.subjectΝόμος Πλαίσιοel
dc.subjectΣύνταγμαel
dc.titleΝομοθετικές συνταγματικές και ευρωπαϊκές ρυθμίσεις για θέματα Ανώτατης Παιδείας.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίαςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίας, Επιχειρηματικότητας, Εκπαίδευσης και Πολιτισμού (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KountiDimitraMsc2014.pdf1.47 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.