Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16203
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑγαλιώτης, Ιωάννηςel
dc.contributor.authorΜοναχού, Χαρίκλειαel
dc.date.accessioned2014-05-28T10:16:54Z-
dc.date.available2014-05-28T10:16:54Z-
dc.date.issued2014el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16203-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2014.el
dc.description.abstractΗ παρούσα έρευνα αποτελεί μια κριτική ανασκόπηση της βιβλιογραφίας, όπου μελετάται η σύγκριση της Μέτρησης με βάση το Αναλυτικό Πρόγραμμα (ΜβΑΠ) με παραδοσιακές διαδικασίες επιλογής διδακτικών μεθόδων για άτομα με ειδικές ανάγκες. Η ΜβΑΠ είναι μέθοδος αξιολόγησης της προόδου του μαθητή, που αναπτύχθηκε τη δεκαετία του 1970 στις Η.Π.Α., από τον Stanley Deno και την ομάδα του. Τα συγκριτικά συμπεράσματα που καταλήγει η έρευνα είναι ότι η ΜβΑΠ γεφυρώνει τις παραδοσιακές ψυχομετρικές τεχνικές αξιολόγησης με τις αξιολογήσεις μέσω της παρατήρησης και δημιουργεί μια καινοτόμο μέθοδο με πολλά πλεονεκτήματα σε σχέση με τις παραδοσιακές ή άλλες μορφές σχολικής αξιολόγησης. Οι εκπαιδευτικοί δεν χρειάζεται να σχεδιάσουν δικές τους διαδικασίες μέτρησης επειδή προσφέρει μια σταθμισμένη μεθοδολογία μέτρησης. Η χρήση της, στην ειδική αγωγή είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση της αποτελεσματικότητας των εξατομικευμένων προγραμμάτων. Η ΜβΑΠ προσφέρει οικονομία χρόνου και ο εκπαιδευτικός μπορεί μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα να διαπιστώσει εάν η διδασκαλία του είναι αποδοτική και είναι εύκολη στη χρήση, έτσι, μπορεί να επαναληφθεί μέσα στο χρόνο χωρίς να επηρεάζει την ρουτίνα της τάξης. Παρέχει σαφείς πληροφορίες για μεμονωμένες δεξιότητες αλλά και για ευρύ φάσμα δεξιοτήτων. Μετασχηματίζει τις πληροφορίες σε αποφάσεις παρέμβασης. Τα δεδομένα παρουσιάζονται με ευθύ και άμεσο τρόπο έτσι δεν χρειάζεται ειδικός για να τα επεξηγήσει. Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές μεθόδους μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για τελική αξιολόγηση της διδασκαλίας αλλά και σαν εργαλείο για τον σχεδιασμό της διδασκαλίας. Ωστόσο, κάποιοι εκπαιδευτικοί δηλώνουν ότι δεν έχουν επαρκή χρόνο για να την εφαρμόσουν και αμφιβάλλουν για την αξιοπιστία των αποτελεσμάτων της. Σήμερα στην Ελλάδα, η ανασκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίας και αρθρογραφίας έδειξε ότι η ΜβΑΠ δεν έχει αξιοποιηθεί, τουλάχιστον εκτεταμένα. Αναμένεται ότι η παρούσα έρευνα θα συνεισφέρει στην ανάδειξη της αποτελεσματικότητας της ΜβΑΠ ως μεθόδου λήψης διδακτικών αποφάσεων για τους μαθητές με ειδικές ανάγκες.el
dc.format.extent66el
dc.format.extent1225874 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΑναλυτικό πρόγραμμαel
dc.subjectΑξιολόγησηel
dc.subjectΕπίδοσηel
dc.titleΣύγκριση της μέτρησης με βάση το αναλυτικό πρόγραμμα με παραδοσιακές διαδικασίες επιλογής διδακτικών μεθόδων για άτομα με ειδικές ανάγκες.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικήςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MonachouCharikleiaMsc2014.pdf1.16 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.