Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15944
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΓουδήρας, Δημήτριοςel
dc.contributor.authorΝαούμη, Παρασκευήel
dc.date.accessioned2014-02-05T14:00:28Z-
dc.date.available2014-02-05T14:00:28Z-
dc.date.issued2013el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15944-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2013.el
dc.description.abstractΑρκετοί μαθητές 20%-30% αντιμετωπίζουν σημαντικές μαθησιακές δυσκολίες, οι οποίες επηρεάζουν αρνητικά την επίδοσή τους (Kaplan & Sadock,1985; Markovitis & Tzouriadou, 1991; Sarkees, Wircenski& Scott, 2003, Barmbas et.al., 2006). Ένα μεγάλο ποσοστό μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες - περίπου 80% - (Padeliadou, 2004; Kavale & Fornees, 2000, Padeliadou & Botsas, 2007) αντιμετωπίζει προβλήματα αποκωδικοποίησης, αναγνωστικής ευχέρειας και κατανόησης. Πολλές μέθοδοι Πρώτης ανάγνωσης και Γραφής αναπτύχθηκαν για μαθητές με και χωρίς μαθησιακές δυσκολίες. Οι εκπαιδευτικοί Γενικής και Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα χρησιμοποιούν τις ίδιες ή διαφορετικές μεθόδους ανάγνωσης στους μαθητές τους; Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να μελετήσει τις μεθόδους και τις στρατηγικές τις οποίες χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί Γενικής και Ειδικής Αγωγής στους μαθητές τους. Στην έρευνά μας συμμετείχαν 148 εκπαιδευτικοί του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης (99 εκπ/κοί Γενικής Αγωγής Α΄ και Β΄ τάξεων και 49 εκπ/κοί Ειδικής Αγωγής σε Τμήματα Ένταξης) κατά το προηγούμενο σχολικό έτος. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπ/κοί Ειδικής Αγωγής χρησιμοποίησαν πολύ περισσότερες μεθόδους και πιο συχνά συγκρινόμενοι με τους εκπ/κούς Γενικής Αγωγής. Ειδικά οι εκπ/κοί Ειδικής Αγωγής χρησιμοποίησαν σε σημαντικά μεγαλύτερο ποσοστό την φωνολογική, τη συλλαβική, την ολιστική και τη συνθετική μέθοδο γραφής και ανάγνωσης. Επίσης η έρευνα κατέδειξε τις μεγάλες επιμορφωτικές ανάγκες των εκπ/κών Γενικής Αγωγής στα θέματα ειδικής αγωγής.el
dc.format.extent211en
dc.format.extent2923358 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΠρώτη ανάγνωση και γραφήel
dc.subjectΜαθησιακές δυσκολίεςel
dc.subjectΕκπαιδευτικοί γενικής και ειδικής αγωγήςel
dc.titleΔιερεύνηση των μεθόδων, τεχνικών και στρατηγικών πρώτης ανάγνωσης και γραφής που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί γενικής και ειδικής αγωγής στους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικήςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
NaoumiParaskeuiMsc2013.pdf2.62 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons