Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15944
Συγγραφέας: Ναούμη, Παρασκευή
Τίτλος: Διερεύνηση των μεθόδων, τεχνικών και στρατηγικών πρώτης ανάγνωσης και γραφής που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί γενικής και ειδικής αγωγής στους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2013
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής
Επόπτης Καθηγητής: Γουδήρας, Δημήτριος
Περίληψη: Αρκετοί μαθητές 20%-30% αντιμετωπίζουν σημαντικές μαθησιακές δυσκολίες, οι οποίες επηρεάζουν αρνητικά την επίδοσή τους (Kaplan & Sadock,1985; Markovitis & Tzouriadou, 1991; Sarkees, Wircenski& Scott, 2003, Barmbas et.al., 2006). Ένα μεγάλο ποσοστό μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες - περίπου 80% - (Padeliadou, 2004; Kavale & Fornees, 2000, Padeliadou & Botsas, 2007) αντιμετωπίζει προβλήματα αποκωδικοποίησης, αναγνωστικής ευχέρειας και κατανόησης. Πολλές μέθοδοι Πρώτης ανάγνωσης και Γραφής αναπτύχθηκαν για μαθητές με και χωρίς μαθησιακές δυσκολίες. Οι εκπαιδευτικοί Γενικής και Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα χρησιμοποιούν τις ίδιες ή διαφορετικές μεθόδους ανάγνωσης στους μαθητές τους; Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να μελετήσει τις μεθόδους και τις στρατηγικές τις οποίες χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί Γενικής και Ειδικής Αγωγής στους μαθητές τους. Στην έρευνά μας συμμετείχαν 148 εκπαιδευτικοί του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης (99 εκπ/κοί Γενικής Αγωγής Α΄ και Β΄ τάξεων και 49 εκπ/κοί Ειδικής Αγωγής σε Τμήματα Ένταξης) κατά το προηγούμενο σχολικό έτος. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπ/κοί Ειδικής Αγωγής χρησιμοποίησαν πολύ περισσότερες μεθόδους και πιο συχνά συγκρινόμενοι με τους εκπ/κούς Γενικής Αγωγής. Ειδικά οι εκπ/κοί Ειδικής Αγωγής χρησιμοποίησαν σε σημαντικά μεγαλύτερο ποσοστό την φωνολογική, τη συλλαβική, την ολιστική και τη συνθετική μέθοδο γραφής και ανάγνωσης. Επίσης η έρευνα κατέδειξε τις μεγάλες επιμορφωτικές ανάγκες των εκπ/κών Γενικής Αγωγής στα θέματα ειδικής αγωγής.
Λέξεις Κλειδιά: Πρώτη ανάγνωση και γραφή
Μαθησιακές δυσκολίες
Εκπαιδευτικοί γενικής και ειδικής αγωγής
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2013.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
NaoumiParaskeuiMsc2013.pdf2.62 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons