Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15662
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚουσκουβέλης, Ηλίαςel
dc.contributor.authorΜωυσίδου, Τριανταφυλλιάel
dc.date.accessioned2013-06-17T18:44:16Z-
dc.date.available2013-06-17T18:44:16Z-
dc.date.issued2013el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15662-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2013.el
dc.description.abstractΗ διπλωματική εργασία θα εκπονηθεί στα πλαίσια του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας «Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίας». Η εργασία θα βασιστεί σε βιβλιογραφική ανασκόπηση και μελέτη της Ευρωπαϊκής Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Στην εργασία θα αναλύσουμε τα βασικά στοιχεία της συγκρότησης, τη θεματολογία, τη μεθοδολογία και την υλοποίησής της. Θα ορίσουμε τι είναι Ευρωπαϊκή Εκπαιδευτική Πολιτική, θα περιγράψουμε τις αιτίες διαμόρφωσής της, την πορεία της και τις μορφές της. Θα αναλύσουμε τη σπουδαιότητά της και τη χρησιμότητα της και κυρίως θα ερευνήσουμε και θα εστιάσουμε στη μορφή υλοποίηση που λαμβάνει στα διάφορα κράτη- μέλη και στις επιδράσεις που δέχεται η Ελληνική Εκπαιδευτική Πολιτική από την Ευρωπαϊκή. Η παρούσα εργασία θα στηριχθεί σε πρωτογενείς πηγές µε έµφαση σε κείµενα (από τη σύσταση των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων µέχρι και τη Συνθήκη της Λισαβόνας) και αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Συµβουλίου, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Παράλληλα θα εξεταστεί η εφαρµογή της ευρωπαϊκής πολιτικής εκπαίδευσης, µέσω της ελληνικής νοµοθεσίας. Η αναλυτική προσέγγιση της εκπαιδευτικής πολιτικής εδράζεται στη χρήση δευτερογενών πηγών οι οποίες αφορούν είτε άµεσα είτε έµµεσα το αντικείµενο της µελέτης. Το κεντρικό ερώτηµα της παρούσας µελέτης είναι κατά πόσο υλοποιείται η Ευρωπαϊκή Εκπαιδευτική Πολιτική (ΕΕΠ) με ποια μορφή γίνεται αισθητή και τι αντιδράσεις προκαλεί. Στη σχετική βιβλιογραφία κυριαρχεί η άποψη περί ύπαρξης της ΕΕΠ, η οποία στηρίζεται όχι µόνο στις προβλέψεις των Συνθηκών αλλά και στα πρακτικά αποτελέσµατα της «καθηµερινής» δράσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά µε την εκπαίδευση. Θα τολµούσαµε να πούµε ότι η Ευρωπαϊκή Εκπαιδευτική Πολιτική αρχίζει να γίνεται «κοινή», όσο περισσότερο ενιαία γίνεται η αγορά εργασίας. Στόχος της εργασίας είναι να προσφέρει µια συνολική εικόνα της εκπαιδευτικής πολιτικής όπως διαµορφώνεται και των ευρύτερων τάσεων που αναπτύσσονται στο επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης.el
dc.format.extent120el
dc.format.extent1838869 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΕκπαίδευσηel
dc.subjectΕυρωπαϊκή Ένωσηel
dc.titleΗ εκπαιδευτική πολιτική στην Ευρωπαϊκή Ένωση.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίαςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίας, Επιχειρηματικότητας, Εκπαίδευσης και Πολιτισμού (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MoysidouTriantaphylliaMsc2013.pdf1.73 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.