Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15579
Author: Κοντάρης, Δημοσθένης
Title: Ανάπτυξη ολοκληρωμένου εκπαιδευτικού πλαισίου εκμάθησης λεξικής ανάλυσης και δημιουργίας λεξικών αναλυτών στους μεταγλωττιστές.
Date Issued: 2013
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική
Supervisor: Συνδουκάς, Δημήτριος
Abstract: Τα τελευταία χρόνια, οι εξελίξεις στον χώρο των ΤΠΕ (Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας), έχουν επιφέρει σημαντικές αλλαγές στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η χρήση των εργαλείων ΤΠΕ στο μαθησιακό περιβάλλον έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο γίνεται αντιληπτή η διδασκαλία και αποκαλύπτει αρκετά πλεονεκτήματα σε σχέση με την παραδοσιακή εκπαιδευτική διαδικασία. Σ΄ αυτό το πλαίσιο, ουσιαστική συνεισφορά έχουν τα Συστήματα Διαχείρισης Μάθησης (ΣΔΜ), τα οποία ενσωματώνουν χαρακτηριστικά της ηλεκτρονικής μάθησης και της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Ένα από τα πιο γνωστά Συστήματα Διαχείρισης Μάθησης, είναι το moodle, το οποίο και επιλέχθηκε στην συγκεκριμένη εργασία για την ενίσχυση της παρεχόμενης διδασκαλίας. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής είναι να διερευνήσει την εκμάθηση των βασικών ιδιοτήτων των μεταγλωττιστών και συγκεκριμένα την εκμάθηση της Λεξικής ανάλυσης ,καθώς και την δημιουργία Λεξικών αναλυτών με χρήση του μετεργαλείου Lex. Για την ευόδωση του στόχου, δημιουργήθηκε η πλατφόρμα moodle, η οποία είναι διαθέσιμη στο URL: http://www.metaglotistes.info. Εκεί συγκεντρώθηκε όλο το απαραίτητο εκπαιδευτικό υλικό, για την ορθή, συστηματική και εύκολη εκμάθηση της Λεξικής ανάλυσης στους μεταγλωττιστές. To υλικό οργανώθηκε σε έξι εργαστηριακά μαθήματα εβδομαδιαίας μορφής με ημερομηνία έναρξης και λήξης. Κάθε εργαστηριακό μάθημα αποτελείται από τον τίτλο και το εβδομαδιαίο αντικείμενο, τις επιμέρους σημειώσεις, την εβδομαδιαία εξέταση, τα τεστ εξάσκησης, τα επεξηγηματικά video (αν κρίνετε αναγκαίο) και τα απαραίτητα αρχεία (εφόσον απαιτείται). H λειτουργία της πλατφόρμας, αποσκοπεί στο να υποστηρίξει τη μάθηση και τη δυνατότητα εμβάθυνσης στο εκπαιδευτικό υλικό, να παρέχει όσο το δυνατόν περισσότερες πηγές πληροφορίας, να βελτιώσει την επικοινωνία και αλληλεπίδραση μεταξύ των σπουδαστών και να τους δώσει μεγαλύτερη ευελιξία και περισσότερες ευκαιρίες συμμετοχής στο μάθημα. Η αποτελεσματικότητα του συγκεκριμένου τρόπου διδασκαλίας δοκιμάστηκε και αξιολογήθηκε με τη συμπλήρωση ερωτηματολογίων από φοιτητές που χρησιμοποίησαν την πλατφόρμα. Τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα που εξήχθησαν παρουσιάζονται στο τέλος της εργασίας.
Keywords: Μεταγλωττιστές
Λεξική ανάλυση
Λεξικός αναλυτής
Lex
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2013.
Appears in Collections:ΠΜΣ Εφαρμοσμένης Πληροφορικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KontarisDimosthenisMsc2013.pdf1.86 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.