Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/13837
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΓεωργίου, Αντρέαςel
dc.contributor.authorΓωνιάδης, Ιωάννηςel
dc.date.accessioned2010-03-11T07:03:23Z-
dc.date.available2010-03-11T07:03:23Z-
dc.date.issued2010en
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/13837-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2010.el
dc.description.abstractΑντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η εφαρμογή του συνδυασμού των μεθόδων AHP (Κεφάλαιο 2) και DEA (Κεφάλαιο 3) για τη μελέτη των διαστάσεων του ερωτηματολογίου Αξιολόγησης Διδασκαλίας της ΑΔΙΠ (Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας). Η αξιολόγηση της διδασκαλίας (Κεφάλαιο 1) είναι ένα σύνθετο ζήτημα διότι εμπλέκει πολλές διαστάσεις (πολυκριτηριακό πρόβλημα) οι οποίες αφενός μεν παρουσιάζουν διαφορετικό βαθμό σπουδαιότητας αφετέρου δε πολλές από αυτές είναι ποιοτικές και για αυτό υπόκεινται σε μεγάλο βαθμό μεροληψίας. Εκτός αυτού έχει παρατηρηθεί ότι σπάνια δίνεται προσοχή στους πόρους εκείνους που καταναλώνουν οι καθηγητές αλλά και στην σχέση απόδοσης μεταξύ πόρων και αξιολογήσεων. Όλα αυτά τα προβλήματα, τα οποία εντοπίστηκαν κατά τη διερεύνηση της βιβλιογραφίας (Κεφάλαιο 4) φιλοδοξεί να αντιμετωπίσει (Κεφάλαιο 5) το προτεινόμενο μοντέλο, το οποίο αποτελείται από δύο φάσεις. Στην πρώτη φάση (Κεφάλαιο 6) αναλύονται με τη βοήθεια της μεθόδου AHP οι βασικές διαστάσεις του ερωτηματολογίου αξιολόγησης. Στην συνέχεια με τη βοήθεια της ίδιας μεθόδου υπολογίζονται τα βάρη των διαστάσεων αυτών, με βάση στοιχεία που προκύπτουν από ειδικά ερωτηματολόγια που απευθύνονται προς τους φοιτητές. Στην δεύτερη φάση (Κεφάλαιο 7) οι σταθμισμένες πλέον βαθμολογίες τροφοδοτούν δύο μοντέλα DEA τα οποία συγκρίνουν την απόδοση των καθηγητών στις αξιολογήσεις, το μεν πρώτο με μία σειρά πόρων διδασκαλίας και το δεύτερο με μία σειρά παραγόντων που επηρεάζουν την αντικειμενικότητα των αξιολογήσεων. Η εργασία ολοκληρώνεται με την εκτίμηση της συνεισφοράς του μοντέλου στην διαδικασία αξιολόγησης καθώς και με προτάσεις για την περαιτέρω ανάπτυξή του (Κεφάλαιο 8).el
dc.format.extent96 σ.el
dc.format.extent1177966 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.subjectAHPen
dc.subjectDEAen
dc.subjectΑξιολόγηση διδασκαλίαςel
dc.subjectΕρωτηματολόγιο ΔΙΠel
dc.subjectΕκπαιδευτική αξιολόγησηel
dc.titleΑνάπτυξη μοντέλου αξιολόγησης διδασκαλίας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με συνδυασμό μεθόδων AHP/DEA και ενσωμάτωση στο πληροφοριακό σύστημα αξιολόγησηςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΔιατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στα Πληροφοριακά Συστήματαel
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Πληροφοριακά Συστήματα (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Goniadis_Msc2010.pdf1.15 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons