Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/13837
Συγγραφέας: Γωνιάδης, Ιωάννης
Τίτλος: Ανάπτυξη μοντέλου αξιολόγησης διδασκαλίας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με συνδυασμό μεθόδων AHP/DEA και ενσωμάτωση στο πληροφοριακό σύστημα αξιολόγησης
Ημερομηνία Έκδοσης: 2010
Τμήμα: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στα Πληροφοριακά Συστήματα
Επόπτης Καθηγητής: Γεωργίου, Αντρέας
Περίληψη: Αντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η εφαρμογή του συνδυασμού των μεθόδων AHP (Κεφάλαιο 2) και DEA (Κεφάλαιο 3) για τη μελέτη των διαστάσεων του ερωτηματολογίου Αξιολόγησης Διδασκαλίας της ΑΔΙΠ (Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας). Η αξιολόγηση της διδασκαλίας (Κεφάλαιο 1) είναι ένα σύνθετο ζήτημα διότι εμπλέκει πολλές διαστάσεις (πολυκριτηριακό πρόβλημα) οι οποίες αφενός μεν παρουσιάζουν διαφορετικό βαθμό σπουδαιότητας αφετέρου δε πολλές από αυτές είναι ποιοτικές και για αυτό υπόκεινται σε μεγάλο βαθμό μεροληψίας. Εκτός αυτού έχει παρατηρηθεί ότι σπάνια δίνεται προσοχή στους πόρους εκείνους που καταναλώνουν οι καθηγητές αλλά και στην σχέση απόδοσης μεταξύ πόρων και αξιολογήσεων. Όλα αυτά τα προβλήματα, τα οποία εντοπίστηκαν κατά τη διερεύνηση της βιβλιογραφίας (Κεφάλαιο 4) φιλοδοξεί να αντιμετωπίσει (Κεφάλαιο 5) το προτεινόμενο μοντέλο, το οποίο αποτελείται από δύο φάσεις. Στην πρώτη φάση (Κεφάλαιο 6) αναλύονται με τη βοήθεια της μεθόδου AHP οι βασικές διαστάσεις του ερωτηματολογίου αξιολόγησης. Στην συνέχεια με τη βοήθεια της ίδιας μεθόδου υπολογίζονται τα βάρη των διαστάσεων αυτών, με βάση στοιχεία που προκύπτουν από ειδικά ερωτηματολόγια που απευθύνονται προς τους φοιτητές. Στην δεύτερη φάση (Κεφάλαιο 7) οι σταθμισμένες πλέον βαθμολογίες τροφοδοτούν δύο μοντέλα DEA τα οποία συγκρίνουν την απόδοση των καθηγητών στις αξιολογήσεις, το μεν πρώτο με μία σειρά πόρων διδασκαλίας και το δεύτερο με μία σειρά παραγόντων που επηρεάζουν την αντικειμενικότητα των αξιολογήσεων. Η εργασία ολοκληρώνεται με την εκτίμηση της συνεισφοράς του μοντέλου στην διαδικασία αξιολόγησης καθώς και με προτάσεις για την περαιτέρω ανάπτυξή του (Κεφάλαιο 8).
Λέξεις Κλειδιά: AHP
DEA
Αξιολόγηση διδασκαλίας
Ερωτηματολόγιο ΔΙΠ
Εκπαιδευτική αξιολόγηση
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2010.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΔΠΜΣ Πληροφοριακά Συστήματα (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
Goniadis_Msc2010.pdf1.15 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons