Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/13742
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΔημητριάδη, Ζωήel
dc.contributor.authorΜαρούδας, Θεόδωροςel
dc.date.accessioned2010-02-11T09:25:44Z-
dc.date.available2010-02-11T09:25:44Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/13742-
dc.descriptionΗ βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο της διατριβής σε έντυπη μορφή.el
dc.descriptionΔιατριβή (Διδακτορική)--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2009.el
dc.descriptionΠεριλαμβάνει βιβλιογραφικές αναφορές (σ. 372-408).el
dc.description003/2009el
dc.description.abstractΗ διατριβή αποσκοπεί στην ανάδειξη της σημαντικότητας του ανθρώπινου παράγοντα και τη διασύνδεση του με την ποιότητα των υπηρεσιών. Θεωρώντας εσωτερικούς και εξωτερικούς πελάτες ως αναπόσπαστα μέρη μιας ενιαίας αλυσίδας αξίας των υπηρεσιών, συμπεριλαμβάνει την παράλληλη διερεύνηση τους στα πλαίσια των αρχών του Νέου Δημόσιου Μάνατζμεντ. Το ερευνητικό μέρος της διατριβής εστιάζεται στις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες (Δ.Ο.Υ.) και βασίζεται σε δύο ανεξάρτητα δείγματα 330 εσωτερικών και 425 εξωτερικών πελατών. Η διατύπωση των ερευνητικών υποθέσεων έγινε σε τρία επίπεδα και για τον έλεγχο τους πραγματοποιήθηκαν τρεις διακριτές μελέτες. Η πρώτη εστιάζεται στους εργαζόμενους των Δ.Ο.Υ. που ως εσωτερικοί πελάτες εξετάστηκαν σε τέσσερις μεταβλητές (ποιότητα εσωτερικών υπηρεσιών, ικανοποίηση, ομαδική εργασία και ενδυνάμωση), με κύρια ερευνητική υπόθεση τον έλεγχο της επίδρασης ενός υποστηρικτικού εργασιακού περιβάλλοντος στην ενδυνάμωση των εργαζομένων. Η δεύτερη εξετάζει τους φορολογούμενους (εξωτερικοί πελάτες) ως προς την αντιλαμβανόμενη από αυτούς ποιότητα υπηρεσιών των Δ.Ο.Υ. και την ικανοποίηση τους. Στην τρίτη μελέτη διερευνάται η σχέση ανάμεσα στην ποιότητα εσωτερικών και εξωτερικών υπηρεσιών και στην ικανοποίηση εσωτερικών και εξωτερικών πελατών (από την ποιότητα εσωτερικών και εξωτερικών υπηρεσιών αντίστοιχα). Για την υλοποίηση των παραπάνω μελετών χρησιμοποιήθηκαν κυρίως μέθοδοι της πολυμεταβλητής στατιστικής ανάλυσης, όπως δομική ανάλυση εξισώσεων (structural equation modeling -SEM), διερευνητική και επιβεβαιωτική παραγοντική ανάλυση, καθώς επίσης μη παραμετρική στατιστική ανάλυση και ανάλυση παλινδρόμησης. Η πρωτοτυπία της διατριβής έγκειται στην παράλληλη μελέτη εσωτερικών και εξωτερικών πελατών και τη διαμόρφωση ενός συνεκτικού πλαισίου βελτίωσης της ποιότητας υπηρεσιών. Σημαντική επίσης είναι η συνεισφορά της στον εμπλουτισμό της διεθνούς βιβλιογραφίας με την ανάπτυξη και τον έλεγχο του δομικού μοντέλου που υποστηρίζει την θετική επίδραση του «υποστηρικτικού» εργασιακού περιβάλλοντος στην ενδυνάμωση των εργαζομένων. Ωστόσο ο περιορισμός της εμπειρικής έρευνας σε έναν ιδιαίτερο τομέα υπηρεσιών και σε μία συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή καθιστά χρήσιμη την επανάληψη της και σε άλλους τομείς δημοσίων και ιδιωτικών υπηρεσιών καθώς επίσης και σε άλλες γεωγραφικές περιοχές της χώρας. Τέλος, προτείνεται η διεύρυνση και ο εμπλουτισμός του δομικού μοντέλου της πρώτης μελέτης με άλλες μεταβλητές, καθώς επίσης και η συσχέτιση μεταβλητών εσωτερικών και εξωτερικών πελατών.el
dc.description.abstractThe thesis aims to emerge the importance of the human factor and its relation to the service quality. Considering internal and external customers as integral parts of a single Service Profit Chain, it includes their parallel study in the light of the principles of the New Public Management. The empirical part of the thesis focuses on Tax Offices and is based on two independent samples of 330 internal and 425 external customers. The formation of the research hypotheses was made on three levels and they had been tested in the frame of three distinct studies. The first one focuses on the employees of Tax Offices who, as internal customers, were tested in four variables (internal service quality, satisfaction, teamwork and empowerment), with the main research hypothesis the test of the effect of a supporting working environment on the employees' empowerment. The second, examines the quality of the services provided by the Tax Offices as this is perceived by the taxpayers (external customers), and their level of customer satisfaction. The third study investigates the relation between the internal and external service quality as well as the satisfaction of internal and external customers (from the quality of internal and external services accordingly). The methods used for the realisation of the above mentioned studies were mainly multivariate statistic analysis, such as structural equation modeling -SEM, exploratory and confirmatory factor analysis, as well as non-parametric statistic analysis and step-wise regression analysis. The originality of this thesis lies on the parallel study of internal and external customers and the formation of a cohesive framework aiming to improve the quality of the services. What is also important is its contribution to the enrichment of the international bibliography, through the development and the test of the structural model that supports the positive effect of a "supporting" working environment on employees' empowerment. However, the fact that the experimental research is restricted in a specific sector of services and is conducted in a confined geographical region makes it necessary to be repeated in other public and private sector services and in other geographical regions of the country. Finally, it is suggested to enlarge and enrich the structural model -in the first study- with other variables, as well as to correlate the variables of internal and external clients.en
dc.format.extent439 σ.el
dc.format.extent3436159 bytes-
dc.format.extent280641 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.subjectΠοιότητα υπηρεσιώνel
dc.subjectΠελατειακή ικανοποίησηel
dc.subjectΟμαδική εργασίαel
dc.subjectΕνδυνάμωση εργαζομένωνel
dc.subjectΕσωτερικές υπηρεσίεςel
dc.subjectΕσωτερικός πελάτηςel
dc.subjectΕξωτερικός πελάτηςel
dc.subjectΔημόσιες υπηρεσίεςel
dc.subjectService qualityen
dc.subjectCustomer satisfactionen
dc.subjectTeamworkingen
dc.subjectEmployee empowermenten
dc.subjectInternal servicesen
dc.subjectInternal customeren
dc.subjectExternal customeren
dc.subjectPublic servicesen
dc.titleΑνθρώπινος παράγοντας και ποιότητα στον ελληνικό δημόσιο τομέαel
dc.title.alternativeHuman factor and quality in the greek public sectoren
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.committeememberΔημητριάδη, Ζωήel
dc.contributor.committeememberΤσιότρας, Γεώργιοςel
dc.contributor.committeememberΣουμπενιώτης, Δημήτριοςel
dc.contributor.committeememberΚουφίδου-Ξηροτύρη, Στυλιανήel
dc.contributor.committeememberΒούζας, Φώτιοςel
dc.contributor.committeememberΜποχώρης, Γεώργιοςel
dc.contributor.committeememberΠαπαλεξανδρή, Νάνσυel
dc.contributor.departmentΠανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων. (ΟΔΕ)el
Appears in Collections:Τμήμα Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων (Δ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Maroudas_license.pdfΔήλωση αποδέσμευσης (Ελεγχόμενη πρόσβαση)274.06 kBAdobe PDFView/Open
Maroudas_Phd2009.pdf3.36 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.