Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26431
Author: Βαλσαμάκη, Ξανθούλα
Title: Η αλλαγή του επιχειρηματικού μοντέλου ως ένα από τα συστατικά στοιχεία του ψηφιακού μετασχηματισμού
Date Issued: 2022
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική
Supervisor: Στειακάκης, Εμμανουήλ
Abstract: Ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις ψηφιοποιούν τις διαδικασίες τους για να αξιοποιήσουν τα πλεονεκτήματα των ψηφιακών τεχνολογιών. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός και οι αλλαγές που προκαλεί στο περιβάλλον των επιχειρήσεων αποτελούν σημαντικά θέματα για τον επιχειρηματικό κόσμο. Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο τη μελέτη της αλλαγής του επιχειρηματικού μοντέλου λόγω του ψηφιακού μετασχηματισμού. Πιο συγκεκριμένα, διερευνάται εάν σε κάθε περίπτωση ψηφιακού μετασχηματισμού παρατηρούνται αλλαγές στο επιχειρηματικό μοντέλο και εφόσον παρατηρούνται, από τι εξαρτώνται. Ακόμη, προσδιορίζονται οι παράγοντες που επηρεάζουν την αλλαγή των στοιχείων του επιχειρηματικού μοντέλου και παρουσιάζονται οι αλλαγές που πραγματοποιούνται σε αυτά, λόγω ψηφιακού μετασχηματισμού. Η ερευνητική μέθοδος που ακολουθήθηκε είναι αυτή της ποιοτικής έρευνας με τη μορφή συνεντεύξεων βάθους (in-depth interviews). Για τις ανάγκες της έρευνας οι ερωτώμενοι θα έπρεπε να έχουν εξειδικευμένες γνώσεις σε θέματα ψηφιακού μετασχηματισμού. Οι συνεντευξιαζόμενοι εκπροσωπούν 18 επιχειρήσεις που τελούν ψηφιακό μετασχηματισμό και είναι είτε υψηλόβαθμα στελέχη είτε οι ιδιοκτήτες αυτών. Για την οργάνωση και επεξεργασία των συλλεγμένων δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το ελεύθερο λογισμικό QDA Miner Lite. Από την επεξεργασία των συλλεγμένων δεδομένων προκύπτει ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός επέφερε αλλαγές στο επιχειρηματικό μοντέλο κάθε επιχείρησης του δείγματος. Η αλλαγή του επιχειρηματικού μοντέλου εξαρτάται τόσο από τον υψηλό ανταγωνισμό, όσο και από τις ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις. Όσον αφορά τα στοιχεία του επιχειρηματικού μοντέλου, οι ροές εσόδων φαίνεται να επηρεάζονται περισσότερο, καθώς σε όλες τις περιπτώσεις η ψηφιοποίηση οδήγησε σε νέες ροές. Αντίθετα, το στοιχείο που μεταβάλλεται λιγότερο είναι οι πηγές εσόδων επειδή οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν ίδια μέσα και πόρους για να στηρίξουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Τέλος, επισημαίνεται πως η δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος και η ψηφιοποίηση του marketing αποτελούν τους σημαντικότερους παράγοντες αλλαγής των στοιχείων του επιχειρηματικού μοντέλου λόγω ψηφιακού μετασχηματισμού.
Keywords: Ψηφιακό επιχειρηματικό μοντέλο
Ψηφιακό περιβάλλον
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Rights: Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ValsamakiXanthoulaMsc2022.pdfΔιπλωματική Εργασία2.94 MBAdobe PDFView/Open
ValsamakiXanthoulaMsc2022present.pdfΑρχείο Παρουσίασης4.67 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons