Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/30187
Author: Γκίτου, Μαρία
Title: Ανάπτυξη ενός μοντέλου επιχειρηματικής ευφυΐας στο Microsoft Power BI για την παρακολούθηση δεικτών απόδοσης του τμήματος εξυπηρέτησης πελατών της εταιρείας iQom Α.Ε.
Date Issued: 2024
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική
Supervisor: Μάστορας, Θεόδωρος
Abstract: Η παρούσα έρευνα επικεντρώνεται στο πρόβλημα των μεγάλων δεδομένων και τη σημασία της απεικόνισής τους μέσω λύσεων Business Intelligence (BI). Οι μαζικοί όγκοι δεδομένων αποτελούν πρόκληση για την αποτελεσματική επεξεργασία και ανάλυσή τους, καθιστώντας αναγκαία τη χρήση εξειδικευμένων εργαλείων όπως το BI. Ο κεντρικός σκοπός της έρευνας είναι η ανάπτυξη ενός μοντέλου BI με δεδομένα για τα έτη 2021-2023 και ως στόχο τη βελτίωση της ποιότητας υποστήριξης πελατών της εταιρείας iQom Α.Ε. και της ικανότητας πρόβλεψης μελλοντικών αναγκών και προβλημάτων. Η ενσωμάτωση της επιχειρηματικής ευφυΐας σε αυτό το πλαίσιο αναδεικνύει τον ρόλο της ως κρίσιμο παράγοντα για την αποτελεσματική διαχείριση των μεγάλων δεδομένων. Η μεθοδολογία ETL (Extract, Transform, Load) αναλύεται ως κρίσιμο στάδιο προεπεξεργασίας των δεδομένων προτού ενσωματωθούν στο σύστημα BI. Η ορθή εφαρμογή αυτής της μεθοδολογίας επιτρέπει την αξιοποίηση των δεδομένων με ακρίβεια και αξιοπιστία. Σημαντικό κεφάλαιο αποτελεί η χρήση του Power BI ως εργαλείο ανάλυσης και οπτικοποίησης των δεδομένων. Η πλατφόρμα αυτή προσφέρει εξειδικευμένες δυνατότητες για τη δημιουργία εντυπωσιακών γραφημάτων και αναφορών, ενισχύοντας την κατανόηση των δεδομένων και τη λήψη αποφάσεων. Επιπλέον, εξετάζεται η σημασία των απεικονίσεων και της οπτικοποίησης δεδομένων ως κρίσιμου παράγοντα για την αποτελεσματική λήψη αποφάσεων. Η οπτικοποίηση παρέχει ευκρινή εικόνα των πληροφοριών, ενθαρρύνοντας την αποδοχή και τη χρήση των αναλύσεων. Για την αξιολόγηση της χρησιμότητας του μοντέλου BI πραγματοποιήθηκαν και δύο έρευνες. Η πρώτη έγινε μέσω τηλεφώνου σε πελάτες από εμένα και αφορά δείκτες παρακολούθησης που απεικονίζουν την εμπειρία τους ως πελάτες στην εταιρεία iQom Α.Ε. Η δεύτερη έρευνα έγινε με ερωτηματολόγιο που δόθηκε σε υπαλλήλους και αφορά την εμπειρία τους ως προς τη χρήση του Power BI. Τα βασικά αποτελέσματα αναδεικνύουν την αποτελεσματικότητα του μοντέλου BI στη βελτίωση της εξυπηρέτησης πελατών και την αντιμετώπιση μελλοντικών προκλήσεων. Τα συμπεράσματα που προκύπτουν αναδεικνύουν τη σημασία της v επιχειρηματικής ευφυΐας στην ανάπτυξη βελτιστοποιημένων στρατηγικών βασισμένων σε δεδομένα.
Keywords: Analysis Services
Μεγάλα Δεδομένα
Power BI
Επιχειρηματική Ευφυΐα
Οπτικοποίηση Δεδομένων
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2024.
Rights: Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GkitouMariaMsc2024.pdf3.68 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons