Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29936
Author: Μπράμε, Βίλμα
Title: Ικανοποίηση και προσδοκίες ασθενών από δομές πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας - μελέτη περίπτωσης μιας ιδιωτικής διαγνωστικής μονάδας
Date Issued: 2023
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας
Supervisor: Χατζηθωμάς, Λεωνίδας
Abstract: Η παρούσα ερευνητική εργασία με τίτλο “Ικανοποίηση και προσδοκίες ασθενών από δομές Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας - Μελέτη περίπτωσης μιας ιδιωτικής διαγνωστικής μονάδας”, εκπονήθηκε στο πλαίσιο απόκτησης μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στη Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας. Σε πρώτη φάση, μέσω της ανασκόπησης της βιβλιογραφίας που προϋπάρχει και μετέπειτα μέσω διεξαγωγής της έρευνας κάνοντας χρήσης ανώνυμων δομημένων ερωτηματολογίων, εξετάστηκε ο σημαντικός ρόλος που διαδραματίζει η Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας μέσα στο σύστημα υγείας, καθώς επίσης οι προσδοκίες που έχουν οι ασθενείς από τις δομές αυτές και οι βασικότεροι παράγοντες επηρεασμού της ικανοποίησης τους. Αν παρομοιάσουμε το σύστημα υγείας ως ένα κάστρο, η δομές της Πρωτοβάθμιας Υγείας θα ήταν τα τείχη, τα οποία υποδέχονται τους ασθενείς, φέρνοντας τους σε μια πρώτη επαφή με το σύστημα υγείας και στην συνέχεια τους παραπέμπει στο κατάλληλο για αυτούς τμήμα. Διαπιστώνουμε λοιπόν, μέσω αυτού, την σπουδαιότητα που φέρει η ενασχόληση και η εκτέλεση της εργασίας αυτής. Η μελέτη και έρευνα του κλάδου, ο οποίος αποτελεί βασικό πυλώνα του συστήματος υγείας. Επιπλέον, η διατριβή αυτή, σκοπεύει και στην ανάδειξη των μείζων προβλημάτων που καλείται να αντιμετωπίσει η Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγεία στην ελληνική πραγματικότητα. Για την πραγματοποίηση των παραπάνω σκοπών και για την εξαγωγή συμπερασμάτων διενεργήθηκε δειγματοληψία ευκολίας με 109 ασθενείς του ιδιωτικού διαγνωστικού κέντρου ΒΙΟΙΑΤΡΙΚΗ στην περιοχή της Καλαμαριάς, σε διάστημα μιας εργάσιμης εβδομάδας, από 16 Ιανουαρίου έως 23 Ιανουαρίου 2023. Το ερωτηματολόγιο που δόθηκε καταμερίζεται σε τρεις ενότητες. Η πρώτη ενότητα εμπεριέχει το δημογραφικό πλαίσιο, στη δεύτερη και τρίτη ενότητα γίνεται προσπάθεια, να σκιαγραφηθούν οι προσδοκίες των ασθενών, να διερευνηθούν οι παράγοντες και τα ποσοστά ικανοποίησης των ασθενών. Από το συνολικό δείγμα το 68% ήταν γυναίκες με μέση ηλικία ανάμεσα στα 18-30 χρόνια, με το 51% του δείγματος να αναφέρει ότι η υγεία του είναι πολύ καλή. Το πιο επισκέψιμο τμήμα αναδείχτηκε το εργαστηριακό, το οποίο δόθηκε ως απάντηση από το 79,82% με επικρατέστερο λόγο επίσκεψης την επιθυμία για προληπτικές εξετάσεις. Όσον αφορά τις προσδοκίες, η γειτνίαση της μονάδας με το περιβάλλον που κινείται στην καθημερινότητα του ο ασθενής, η εξασφάλιση ευκολίας στην πρόσβαση σε ΑΜΕΑ, οι επάρκεια και η καθαριότητα των χώρων αλλά και του προσωπικού, η χρήση μέσων και εξοπλισμού τελευταίας τεχνολογίας, η αξιοπιστία, η συνέπεια, η ταχύτητα και η ευελιξία αναδείχτηκαν βασικοί παράμετροι επιλογής ενός διαγνωστικού από τον ασθενή. Σχετικά με την ικανοποίηση από την εν λόγω διαγνωστική μονάδα, το 56,9% δήλωσε αρκετά ευχαριστημένο με την ποιότητα των υπηρεσιών που έλαβε. Το 63,3% υποστηρίζει πως ο χρόνος αναμονής του ήταν ελάχιστος, με την συνολική εμπειρία να διαρκεί 4-10 λεπτά κατά μέσο όρο. Σχεδόν κατά το ήμισυ του δείγματος (55,9%) το συμπέρασμα που εξάγεται είναι πως παρέμειναν αρκετά ευχαριστημένοι τόσο από το διοικητικό όσο και από το ιατρονοσηλευτικό προσωπικό ενώ σε σχέση με την προηγούμενη επίσκεψη στη μονάδα το 56,9% δήλωσαν παρόμοια εμπειρία.
Keywords: Συστήματα υγείας
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Rights: CC0 1.0 Παγκόσμια
Appears in Collections:ΠΜΣ Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BrameVilmaMsc2023.pdf2.82 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons