Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29929
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΤαμπούρης, Ευθύμιοςel
dc.contributor.authorΠατσιαλά, Φωτεινήel
dc.date.accessioned2023-12-15T13:53:54Z-
dc.date.available2023-12-15T13:53:54Z-
dc.date.issued2023el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29929-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.el
dc.description.abstractΗ Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση, ενώ υπάρχει εδώ και περίπου 40 χρόνια, είναι ένας από τους αναδυόμενους τομείς της εκπαιδευτικής τεχνολογίας. Ωστόσο, ο αντίκτυπος της εφαρμογής της είναι ακόμα ασαφής στον εκπαιδευτικό τομέα. Η παρούσα εργασία σκοπεύει να παρέχει μια επισκόπηση της έρευνας σχετικά με τις εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση μέσω συστηματικής ανασκόπησης της σχετικής βιβλιογραφίας. Από τις 85 αρχικές δημοσιεύσεις που συλλέχθηκαν, 32 μελέτες, μεταξύ 2017 και 2023, συμπεριλήφθηκαν στην τελική σύνθεση της συστηματικής ανασκόπησης σύμφωνα με ρητά κριτήρια συμπερίληψης και αποκλεισμού. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι περισσότεροι ερευνητές των 32 μελετών, προέρχονται από τους κλάδους της Εκπαίδευσης, της Επιστήμης των Υπολογιστών και της Διοίκησης. Οι ποιοτικές μελέτες μαζί με τις συστηματικές ανασκοπήσεις είναι περισσότερες συγκριτικά με τις ποσοτικές. Η σύνθεση των αποτελεσμάτων ανέδειξε δώδεκα τεχνικές τεχνητής νοημοσύνης που εφαρμόζονται στην εκπαίδευση, με συχνότερη αναφορά στην Αναλυτική Μάθηση, τη Μηχανική Μάθηση και την Εικονική και Επαυξημένη Πραγματικότητα. Επίσης, αναδείχθηκαν τέσσερις τομείς εφαρμογής της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση: α) το προφίλ των μαθητών και η πρόβλεψη των μαθησιακών αποτελεσμάτων, β) τα έξυπνα συστήματα διδασκαλίας, γ) η αξιολόγηση μαθητών και καθηγητών και δ) τα chatbots και η κοινωνική δικτύωση ως βοηθοί στην εκπαίδευση. Ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση συνοψίζεται σε επτά κατηγορίες: ως βοηθός σχολείων και ιδρυμάτων, βοηθός μαθητή, βοηθός εκπαιδευτικού, έξυπνο εργαλείο μάθησης, έξυπνος δάσκαλος, έξυπνος φροντιστής και σύμβουλος χάραξης πολιτικών. Τέλος, ενώ σημειώνονται διάφορα πλεονεκτήματα, ανάμεσα στα πιο βασικά η ενίσχυση των μαθησιακών αποτελεσμάτων, η απελευθέρωση χρόνου των δασκάλων και η εξατομικευμένη διδασκαλία, υπάρχουν και διάφορες προκλήσεις, καθώς και ηθικά ζητήματα που προκύπτουν. Τα ηθικά ζητήματα κατά την εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση αφορούν την προκατάληψη και τις διακρίσεις απέναντι στους μαθητές, την παρακολούθηση προσωπικών δεδομένων, το απόρρητο, την αυτονομία επιλογών, την έλλειψη πολιτικών και την έλλειψη ανθρώπινης ενσυναίσθησης.el
dc.format.extent116el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectArtificial Intelligence in Educationen
dc.subjectAI in Educationen
dc.subjectAIEDen
dc.subjectEdTechen
dc.subjectMachine Learning in Educationen
dc.subjectLearning Analytics in Educationen
dc.subjectIntelligent Tutoring Systemsen
dc.subjectGenerative AI in Educationen
dc.titleΔιερεύνηση της εφαρμογής της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευσηel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΔιατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στα Πληροφοριακά Συστήματαel
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Πληροφοριακά Συστήματα (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PatsialaFoteiniMsc2023.pdf1.05 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons