Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29902
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΒαρβαρίγου, Μαρίαel
dc.contributor.authorΙνεπολόγλου, Ελένηel
dc.date.accessioned2023-12-14T09:08:54Z-
dc.date.available2023-12-14T09:08:54Z-
dc.date.issued2023el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29902-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.el
dc.description.abstractΤα οφέλη της άτυπης μουσικής μάθησης στη μουσική εξέλιξη του ατόμου, αλλά και ο ρόλος που παίζει η ομάδα σε αυτή την μουσική εξέλιξη, έχουν διαπιστωθεί και μελετηθεί από πολλούς μουσικοπαιδαγωγούς τις τελευταίες δεκαετίες. Αξίωμα για την εκπόνηση της εργασίας αποτέλεσε η θέση πως ο ρόλος της άτυπης μουσικής μάθησης έχει μελετηθεί σε διάφορες πληθυσμιακές ομάδες και έχει διαπιστωθεί η θετική της επίδραση στη μουσική εξέλιξη του ατόμου, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει μελετηθεί μέσα σε μια συγκεκριμένη ομάδα, αυτή των πολύτεκνων οικογενειών. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να μελετήσει το ρόλο που παίζει η μουσική στην καθημερινότητα των πολύτεκνων οικογενειών και να αναδείξει τον τρόπο με τον οποίο βιώνεται και υλοποιείται η άτυπη μουσική μάθηση σε έναν τέτοιο πληθυσμό. Στο πλαίσιο αυτό προέκυψε το παρακάτω ερευνητικό ερώτημα: Πώς συμβάλλει στη μουσική μάθηση του παιδιού το μουσικό βίωμα που αποκτιέται άτυπα μέσα στο πλαίσιο μιας πολύτεκνης οικογένειας; Η μέθοδος που εφαρμόστηκε ήταν εθνογραφική έρευνα και συγκεκριμένα η μελέτη περίπτωσης, και τα ερευνητικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν ήταν η παρατήρηση και η συνέντευξη στα παιδιά μιας πολύτεκνης οικογένειας. Η μελέτη πραγματοποιήθηκε σε δύο στάδια. Στο πρώτο στάδιο παρατηρήθηκε ο ρόλος που παίζει η μουσική στην καθημερινή ζωή μιας εντεκαμελούς οικογένειας με εννέα παιδιά διαφορετικών ηλικιών (15, 14, 13, 11, 9, 8, 7, 6 ετών και 10 μηνών) μέσα σε διάστημα δύο εβδομάδων. Στο δεύτερο στάδιο, πραγματοποιήθηκε συνέντευξη σε κάθε παιδί της οικογένειας με σκοπό να ερευνηθεί ο ρόλος της μουσικής στην καθημερινή ζωή τους και οι τρόποι που αλληλεπιδρούν μουσικά τα αδέλφια, εστιάζοντας σε συγκεκριμένες θεματικές παραμέτρους. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν οτι η άτυπη μουσική μάθηση μέσα στην ομάδα της πολύτεκνης οικογένειας συμβάλλει στην άτυπη εκμάθηση μουσικών οργάνων, στην καλλιέργεια της πολυφωνίας, στην αναπαραγωγή μουσικής με το αυτί, στην καλλιέργεια του αυτοσχεδιασμού αλλά και στην αυξημένη διάρκεια ενασχόλησης με τη μουσική.el
dc.format.extent66el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsCC0 1.0 Παγκόσμιαel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/en
dc.subjectΆτυπη μουσική μάθησηel
dc.subjectΠολύτεκνη οικογένειαel
dc.subjectΟμάδαel
dc.titleΟ ρόλος της μουσικής στη ζωή των πολύτεκνων οικογενειών και άτυπες μορφές μουσικής μάθησης μεταξύ παιδιών και γονέων- ρεπερτόρια και πρακτικές.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Μουσική και Κοινωνίαel
Appears in Collections:ΠΜΣ Μουσική και Κοινωνία (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
InepologlouEleniMsc2023.pdf.pdf673.14 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons