Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29803
Author: Συκιώτη, Μαρία
Title: Επικοινωνιακή στρατηγική υπερ του εμβολιασμού κατά του covid-19. Παράγοντες επηρεασμού των Ελλήνων.
Date Issued: 2023
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας
Supervisor: Χατζηθωμάς, Λεωνίδας
Abstract: Η πανδημία του κορωνοϊού έχει αναγνωριστεί ως σημαντική απειλή για τη δημόσια υγεία. Η ευρεία αποδοχή των εμβολίων κατά του COVID-19 κρίνεται μείζονος σημασίας για την επίτευξη επαρκούς κάλυψης ανοσοποίησης, προκειμένου να επιτευχθεί ο τερματισμός της παγκόσμιας πανδημίας. Ωστόσο, μέχρι σήμερα εξακολουθούν να υπάρχουν άνθρωποι που αρνούνται να εμβολιαστούν. Για το λόγο αυτό, είναι σημαντικό να εντοπιστούν οι ψυχολογικές ή/ και οι κοινωνικές μεταβλητές που μπορεί να επηρεάσουν την πρόθεση εμβολιασμού μεταξύ αυτών των «ομάδων κινδύνου» και να επιλεγούν πιθανά επιτυχημένα πλαίσια επικοινωνίας προκειμένου να αυξηθούν τα ποσοστά εμβολιασμού. Πάνω σε αυτά τα ερευνητικά ερωτήματα στηρίχθηκε η παρούσα μελέτη, η οποία χρησιμοποίησε την ποσοτική μέθοδο του ερωτηματολογίου και μέσω της στατιστικής ανάλυσης με τη βοήθεια του λογισμικού προγράμματος SPSS, εξήγαγε ωφέλιμα συμπεράσματα. Συγκεκριμένα, διαπιστώθηκε πως ένα αρκετά αξιοπρόσεκτο ποσοστό του πληθυσμού αμφιβάλλει για τη χρησιμότητα του εμβολιασμού, ανησυχεί για τις παρενέργειές του και πρόσκειται υπέρ της φυσικής ανοσίας. Επίσης, αποδείχθηκε πως όσοι/ες δεν φοβούνται την πανδημία, τίθενται αρνητικά στις διαφημίσεις που προωθούν τον εμβολιασμό και δηλώνουν ενοχλημένοι με αυτές. Τοιουτοτρόπως, η συμμόρφωση του πληθυσμού με τις συνιστώμενες οδηγίες προφύλαξης από τον κορωνοϊό συνδέεται με θετική στάση και μειωμένη ενόχληση απέναντι στις διαφημίσεις του εμβολιασμού. Τέλος, οι κύριοι χαρακτήρες-πρωταγωνιστές των διαφημίσεων δεν επηρεάζουν τη στάση και την ενόχληση του κοινού από τις προβαλλόμενες διαφημίσεις του εμβολιασμού. Τα ευρήματα δύναται να χρησιμεύσουν στην επιλογή κατάλληλων στρατηγικών μεθόδων πειθούς του πληθυσμού για την ωφέλεια των εμβολίων. Η επικοινωνιακή στρατηγική υπέρ του εμβολιασμού καθίσταται τόσο σημαντική, ως και αναγκαία!
Keywords: Κορωνοϊός
Πανδημία
Εμβολιασμός
Διστακτικότητα εμβολιασμού
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SykiotiMariaMsc2023.pdf2.57 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons