Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29736
Author: Τσέλλος, Δημήτριος
Title: Τεχνολογίες παιχνιδοποίησης (gamification) στην κατάρτιση-εκπαίδευση προσωπικού επιχειρήσεων και οργανισμών
Date Issued: 2023
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική
Supervisor: Γεωργιάδης, Χρήστος
Abstract: Η παρούσα μελέτη με θέμα «Τεχνολογίες Παιχνιδοποίησης στην κατάρτιση – εκπαίδευση προσωπικού επιχειρήσεων και οργανισμών», έχει ως κύριο σκοπό τη λεπτομερή μελέτη και ανάλυση των τεχνολογιών του παγκόσμιου Ιστού που εμπλέκονται στην εμπειρία παιχνιδοποίησης στον τομέα της κατάρτισης/ εκπαίδευσης. Επιμέρους στόχοι της εργασίας αποτελούν η ανάδειξη και η ευαισθητοποίηση σχετικά με τα ζητήματα ασφάλειας και προστασίας της ιδιωτικότητας κατά τη χρήση εφαρμογών παιχνιδοποίησης στις επιχειρήσεις. Μέσα από μια βιβλιογραφική επισκόπηση που έλαβε χώρα, επιλέχθηκαν 21 άρθρα που είχαν συνάφεια με το υπό μελέτη ζήτημα και είχαν δημοσιευθεί πρόσφατα, έτσι ώστε να αντικατοπτρίζουν μια σύγχρονη εικόνα του ζητήματος υπό εξέταση. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της μελέτης, η παιχνιδοποίηση είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη μηχανική σχεδιασμού των παιχνιδιών, με βάση την ικανοποίηση της ανθρώπινης επιθυμίας για κοινωνικοποίηση, μάθηση, εξειδίκευση, επιτεύγματα, κύρος, ανταγωνισμό αλλά και συνεργασία. Οι παιχνιδοποιημένες εφαρμογές, περιλαμβάνουν σαφείς στόχους που ο χρήστης πρέπει να επιτύχει για να κερδίσει, ξεπερνώντας τα όποια εμπόδια. Πλέον στον επιχειρηματικό κόσμο, τα στοιχεία και οι τεχνικές της παιχνιδοποίησης έχουν εισαχθεί εδώ και πολλά χρόνια σε κάποιες λειτουργίες και διαδικασίες. Η πλέον διαδεδομένη εφαρμογή στο περιβάλλον των επιχειρήσεων συναντάται στη λειτουργία του μάρκετινγκ και συγκεκριμένα στα προγράμματα ανταμοιβής πελατών και δευτερευόντως σε θέματα κατάρτισης των εργαζομένων. Μέσω της παιχνιδοποίησης στις επιχειρήσεις, αυξάνονται οι πωλήσεις, ενισχύεται η εμπλοκή, η αφοσίωση και η ικανοποίηση των χρηστών, μέσα από εφαρμογές που χρησιμοποιούν εργαλεία όπως οι Πόντοι (Points), τα Επίπεδα (Levels) και οι Πίνακες Κατάταξης (Level Boards), για να παρακινήσουν για την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων. Ενδοεπιχειρησιακά η παιχνιδοποίηση εφαρμόζεται σε όλο το εύρος της Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού και συγκεκριμένα στην εκπαίδευση, την αξιολόγηση, την παρακίνηση και τη διαμόρφωση επιθυμητών στάσεων των εργαζομένων. Συμπερασματικά η παιχνιδοποίηση μπορεί κάλλιστα να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο κατάρτισης και παρακίνησης των εργαζομένων για την εκτέλεση καθηκόντων και δραστηριοτήτων που υπό διαφορετικές συνθήκες δεν θα ήταν ιδιαίτερα ελκυστικά, ενισχύοντας έτσι τη δέσμευση στην επίτευξη των οργανωσιακών στόχων. Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στην τήρηση του απορρήτου των προσωπικών δεδομένων κατά την εφαρμογή παιχνιδοποιημένων εφαρμογών, καθώς και στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των χρηστών σε θέματα ασφαλείας.
Keywords: Επιχειρήσεις
Απόρρητο
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TsellosDimitriosMsc2023.pdfΗ διπλωματική εργασία σε μορφή pdf.971.37 kBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.