Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29732
Author: Αποστολοπούλου, Μαρία
Title: Semantic SEO: Η επίδραση της τεχνητής νοημοσύνης και της μηχανικής μάθησης στη βελτιστοποίηση των μηχανών αναζήτησης
Date Issued: 2023
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική
Supervisor: Βλαχοπούλου, Μάρω
Abstract: Η ταχεία εξέλιξη της τεχνολογίας οδηγεί στην ανάγκη ανάπτυξης τεχνικών Βελτιστοποίησης Μηχανών Αναζήτησης (SEO), συμβάλλοντας στην ανάδειξη των ιστοτόπων στις πρώτες θέσεις στη σελίδα αποτελεσμάτων των Μηχανών Αναζήτησης (SERP). Παράλληλα, παρατηρείται πλήθος χρηστών του διαδικτύου να πραγματοποιεί αναζητήσεις με τη χρήση φυσικής γλώσσας και να αναμένει μια άμεση και σαφή απάντηση από τις Μηχανές Αναζήτησης. Οι πληροφορίες που αναζητούν οι χρήστες εκμαιεύονται από ιστοσελίδες με πλούσιο και σαφές περιεχόμενο, οι οποίες απαντούν σε συγκεκριμένα ερωτήματα αβίαστα και ξεκάθαρα από το περιεχόμενό τους. Επακόλουθα, το Σημασιολογικό SEO (Semantic SEO) φαίνεται να κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος στην ανάδειξη των ιστοσελίδων στα αποτελέσματα των Μηχανών Αναζήτησης. Τέλος, ιδιαίτερα σημαντική είναι η χρήση τεχνικών Τεχνητής Νοημοσύνης και Μηχανικής Μάθησης, οι οποίες συμβάλλουν σημαντικά στη δημιουργία εργαλείων, τα οποία όχι μόνο δημιουργούν ποιοτικό και πλούσιο περιεχόμενο ακολουθώντας τις αρχές του Semantic SEO, αλλά είναι σε θέση να αξιολογούν τις ιστοσελίδες με βάση το περιεχόμενό τους. Η παρούσα εργασία αναφέρεται στους βασικούς παράγοντες που θεωρεί σημαντικούς για το SEO η Μηχανή Αναζήτησης Google, καθώς και στο σημασιολογικό SEO, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι των σύγχρονων αναζητήσεων. Επιπρόσθετα, υλοποιείται βιβλιογραφική επισκόπηση σχετικά με το Semantic SEO και την επεξεργασία Φυσικής Γλώσσας (NLP). Πραγματοποιείται έρευνα μέσα από την οποία χρησιμοποιούνται 50 λέξεις – κλειδιά σχετικά με τον κλάδο του τουρισμού και για καθεμία συλλέγονται τα δύο πρώτα αποτελέσματα. Στη συνέχεια γίνονται έλεγχοι, μέσω του εργαλείου που παρέχει η Google “Natural Language AI”, όπου και ελέγχεται το περιεχόμενο καθεμίας ιστοσελίδας, καταγράφοντας τιμές, που αφορούν τις οντότητες που περιγράφονται στο περιεχόμενο, αν το περιεχόμενο προκαλεί θετικές εντυπώσεις στους χρήστες, σε ποιο βαθμό, καθώς και πόσο σχετικό είναι με μια συγκεκριμένη κατηγορία αναζητήσεων. Από την έρευνα φαίνεται πως το NLP συμβάλει σημαντικά στην συγγραφή του περιεχομένου μιας ιστοσελίδας, καθώς όλες οι ιστοσελίδες που ελέγχθηκαν σημείωσαν υψηλές τιμές στο συγκεκριμένο εργαλείο. Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να αναλύσει όρους όπως το Semantic SEO και να αναγνωρίσει τόσο την αξία της Επεξεργασίας Φυσικής Γλώσσας για το SEO, όσο και των τεχνικών Τεχνητής Νοημοσύνης και Μηχανικής Μάθησης.
Keywords: Search Engine Optimization
NLP
Structured Data
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Rights: Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ApostolopoulouMariaMsc2023.pdf2.31 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons