Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29611
Πλήρης εγγραφή μεταδεδομένων
Πεδίο DCΤιμήΓλώσσα
dc.contributor.advisorΧατζηδημητρίου, Ιωάννηςel
dc.contributor.authorΜεταξιώτης, Δημήτριοςel
dc.date.accessioned2023-10-25T11:13:51Z-
dc.date.available2023-10-25T11:13:51Z-
dc.date.issued2023el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29611-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.el
dc.description.abstractΓια την μείωση της διστακτικότητας έναντι του εμβολίου και την αύξηση των εμβολιασθέντων κατά της COVID-19 έχουν χρησιμοποιηθεί διάφορες μέθοδοι. Μεταξύ αυτών και τα συμπεριφορικά οικονομικά που βαζίζονται στην αρχιτεκτονική των επιλογών και επιδιώκουν με κατάλληλες ωθήσεις (nudges) το επιθυμητό αποτέλεσμα. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να αξιολογήσει την επίδραση του «nudging» στον εμβολιασμό κατά της COVID-19. Έλαβαν μέρος 194 φοιτητές (89 άνδρες, 105 γυναίκες) του Πανεπιστημίου Μακεδονίας οι οποίοι απάντησαν σε ειδικά διαμορφωμένο ερωτηματολόγιο. Οι συμμετέχοντες δέχθηκαν τυχαία ώθηση που περιείχε είτε ένα θετικό μήνυμα είτε ένα αρνητικό μήνυμα σχετικά με τον εμβολιασμό και τις συνέπειες της COVID-19. Έγινε στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων με περιγραφική στατιστική, διερευνητική παραγοντική ανάλυση και ανάλυση διακύμανσης επαναλαμβανόμενων μετρήσεων. Τα αποτελέσματα πριν την παρέμβαση έδειξαν σημαντικές διαφορές ανάμεσα στα δύο φύλα. Συγκεκριμένα οι άνδρες θεωρούν επαρκή την ενημέρωση για την πανδημία και εμπιστεύονται το εμβόλιο για προστασία, ενώ οι γυναίκες επηρεάζονται ψυχολογικά απο την πανδημία. Οι άνδρες σε σχέση με τις γυναίκες είναι κατηγορηματικά εναντίον της δοξασίας ότι δεν υπάρχει κορωνοιός και θεωρούν ότι είναι πιθανή η μετάδοση σε άτομα του στενού περιβάλλοντος. Το θετικό nudgingεπέτεινε την σημασία της ενημέρωσης για τον εμβολιασμό και ενίσχυσε την άποψη ότι δεν υπάρχουν εμβόλια με μηδενικές ανεπιθύμητες ενέργειες. Το αρνητικό nudging αύξησε την πρόθεση για παρότρυνση για εμβολιασμό συνομήλικου. Στις περισσότερες μεταβλητές που εξετάστηκαν υπήρχε τάση για βελτίωση και με τις δύο ωθήσεις. Η μελέτη μας αφορούσε νέα άτομα υψηλού μορφωτικού επιπέδου. Το nudgingμε τα συγκεκριμένα μηνύματα και τις ωθήσεις που χρησιμοποιήθηκαν βοηθά στην συνειδητοποίηση της σοβαρότητας της COVID-19 και ενισχύει την πρόθεση για εμβολιασμό. Ενδεχομένως ο συνδυασμός μιας ώθησης με διπλό μήνυμα, θετικό και αρνητικό, θα ήταν περισσότερο αποτελεσματικός.el
dc.format.extent91el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsCC0 1.0 Παγκόσμιαel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/en
dc.titleΔιερεύνηση της επίδρασης των συμπεριφορικών οικονομικών στον εμβολιασμό κατά της COVID-19el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείαςel
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
MetaxiotisDimitriosMsc2023.pdf2.56 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons