Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29533
Author: Δρίζη, Κωνσταντίνα
Title: Natural Language Processing (NLP) in Digital Marketing – Sentiment Analysis in Amazon Reviews using OpenAI
Alternative Titles: Επεξεργασία φυσικής γλώσσας (NLP) στο ψηφιακό μάρκετινγκ – Ανάλυση συναισθήματος στις κριτικές του Amazon χρησιμοποιώντας το OpenAI
Date Issued: 2023
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Αναλυτική των Επιχειρήσεων και Επιστήμη των Δεδομένων
Supervisor: Ταραμπάνης, Κωνσταντίνος
Abstract: In the evolution of technology, data is highly valued. Artificial Intelligence (AI) has become increasingly integrated into our lives. With the rise of digital channels and customer-generated text data, NLP techniques offer the ability to extract valuable insights into customer preferences and sentiments. This thesis explores the potential of NLP in digital marketing, through exploring the literature for NLP and Digital Marketing and then through making a sentiment analysis of Amazon customer reviews by fine-tuning Open AI.
Keywords: AI
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Rights: CC0 1.0 Παγκόσμια
Appears in Collections:ΠΜΣ Αναλυτική των Επιχειρήσεων και Επιστήμη των Δεδομένων (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DriziKonstantinaMsc2023.pdf1.59 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons