Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29531
Author: Παροτσίδου, Αγάπη
Title: Ιεραρχική κατάταξη μορφών εκπαιδευτικής ηγεσίας
Date Issued: 2023
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων
Supervisor: Παπαθανασίου, Ιάσων
Abstract: Σκοπός της διπλωματικής είναι να διερευνήσει τις διαφορετικές μορφές εκπαιδευτικής ηγεσίας και τις απόψεις των εκπαιδευτικών σε σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με ζητήματα διοίκησης ανθρώπινων πόρων. Επιμέρους στόχος της έρευνας είναι να εντοπίσει τις αδυναμίες των εφαρμοζόμενων πρακτικών ηγεσίας και να προτείνει λύσεις για την αποτελεσματική αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Τα ευρήματα του πολυκριτηριακού μοντέλου promethee δείχνουν ότι η προσαρμοστική και η δημοκρατική ηγεσία είναι οι προτιμώμενες μορφές ηγεσίας από τους εκπαιδευτικούς του δείγματος ώστε να πληρούν τα πέντε εξεταζόμενα κριτήρια: παρακίνηση εκπαιδευτικών, ενίσχυση απόδοσης εκπαιδευτικών, ενίσχυση δέσμευσης εκπαιδευτικών, δημιουργία προσδοκιών υψηλών επιδόσεων και ομαδική λειτουργία. Εν κατακλείδι, οι εκπαιδευτικοί ηγέτες που επιτυγχάνουν την ισορροπία μεταξύ της δημοκρατικής και της προσαρμοστικής ηγεσίας φαίνεται να επηρεάζουν τόσο τις επιδόσεις των εκπαιδευτικών όσο και των μαθητών. Αυτό συμβαίνει διότι οι συγκεκριμένες μορφές ηγεσίας επικεντρώνονται στην επίλυση προβλημάτων ή σε αλλαγές εντός των υφιστάμενων δομών, παρακινώντας τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε αυτές τις διαδικασίες.
Keywords: Εκπαιδευτική ηγεσία
Rights: Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ParotsidouAgapiMsc2023.pdf1.73 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons