Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29530
Author: Μαλίνη, Μαρία
Title: Συμπεριφορά καταναλωτών στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19
Date Issued: 2023
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Αναλυτική των Επιχειρήσεων και Επιστήμη των Δεδομένων
Supervisor: Χατζηθωμάς, Λεωνίδας
Abstract: Αδιαμφησβήτητα η πανδημία COVID-19, οδήγησε σε πολυάριθμες αλλαγές στην καθημερινότητα όλων, καθώς για την αντιμετώπισή της διαμορφώθηκαν νέες συνθήκες διαβίωσης. Στη συγκεκριμένη εργασία διερευνάται ο αντίκτυπος της πανδημίας COVID 19 στην καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων και ειδικότερα στις αλλαγές στη στάση απέναντι σε προϊόντα και υπηρεσίες που επιλέχθηκαν για αναψυχή. Στην έρευνα συμμετείχαν 231 άτομα και τα δεδομένα που προέκυψαν από το ερωτηματολόγιο αναλύθηκαν με τη βοήθεια του στατιστικού πακέτου SPSS και πιο συγκεκριμένα περιγραφικών στατιστικών, ANOVA και t-test. Ανάλυση συσχετίσεων και ανάλυση παλινδρόμησης. Τα αποτελέσματα της έρευνας υπογραμμίζουν μια αξιοσημείωτη στροφή προς την ψηφιακή ψυχαγωγία, υποδηλώνοντας μια προτίμηση που όπως φαίνεται είναι πολύ πιθανό να παραμείνει και μετά το πέρας της πανδημίας. Επιπλέον, τα ευρήματα αποκαλύπτουν μια τάση των καταναλωτών τόσο προς τη διαφοροποίηση στον τρόπο ψυχαγωγίας τους, όσο και προς την αναζήτηση καινοτομίας και άνεσης σε δραστηριότητες που είχαν εμπλακεί στο παρελθόν. Παράλληλα, υπογραμμίζεται μια αυξημένη εστίαση στη σχέση ποιότητας-τιμής σε προϊόντα και υπηρεσίες αναψυχής, καταδεικνύοντας ότι οι καταναλωτές είναι πλέον περισσότερο προσανατολισμένοι στην αξία. Οι βασικοί παράγοντες που επηρέασαν αυτές τις καταναλωτικές επιλογές ήταν κυρίως οι ανησυχίες για την υγεία και την ασφάλεια, το κόστος, οι περιορισμοί και οι εγκλεισμοί, η προσβασιμότητα και τέλος η θεραπευτική αξία που προσφέρει η ψυχαγωγία. Οι αλλαγές στα πρότυπα αγορών αποτυπώνονται στις προτιμήσεις των καταναλωτών στην ψηφιακή, μοναχική, ευέλικτη και εκπαιδευτική ψυχαγωγία. Αυτές οι τάσεις, που ποικίλλουν ανάλογα με τα δημογραφικά στοιχεία, υποδεικνύουν ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να ευθυγραμμίσουν τις στρατηγικές τους με σεβασμό και προς τις μεμονωμένες ανάγκες, αλλά φυσικά και στις ευρύτερες προτιμήσεις των καταναλωτών. Τα ευρήματα μπορούν να συμβάλλουν στην βελτίωση επιχειρηματικών στρατηγικών, μελετώντας την καταναλωτική συμπεριφορά στον τομέα της ψυχαγωγίας και διευκολύνοντας την προσαρμογή στο διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον τόσο κατά τη διάρκεια, όσο και μετά την πανδημία.
Keywords: Συμπεριφορά καταναλωτή
Καταναλωτικές συνήθειες
Ελεύθερος χρόνος
Προϊόντα και υπηρεσίες
Consumer behavior
Purchasing habits
Leisure time
Products and services
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Αναλυτική των Επιχειρήσεων και Επιστήμη των Δεδομένων (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MaliniMariaMsc2023.pdf1.9 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons