Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29428
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Ράπτης, Θεοχάρης | el |
dc.contributor.author | Ζιάγκου, Μάνθα | el |
dc.date.accessioned | 2023-10-03T05:17:32Z | - |
dc.date.available | 2023-10-03T05:17:32Z | - |
dc.date.issued | 2023 | el |
dc.identifier.uri | http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29428 | - |
dc.description | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023. | el |
dc.description.abstract | Τα παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) παρουσιάζουν συχνά ελλείμματα στην λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία, την κοινωνικοποίηση και την κατανόηση και επεξεργασία συναισθημάτων. Ωστόσο, τα παιδιά με ΔΑΦ διατηρούν ένα φυσικό ένστικτο, μια άθικτη αντιληπτική ικανότητα και ανταπόκριση στη μουσική, με ένα έντονο ενδιαφέρον, που μόνο θετικές βιωματικές εμπειρίες θα μπορούσε να δημιουργήσει για τη ζωής τους (Lim, 2019). Σύμφωνα με την διεθνή βιβλιογραφία υπάρχουν πολλές προσεγγίσεις που συμβάλουν στην βελτίωση των ελλειμματικών συμπεριφορών τους. Μία από αυτές είναι και η Μουσικοθεραπεία. Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή έρχεται να επιβεβαιώσει και να ενισχύσει παρόμοιες δημοσιευμένες έρευνες, που έχουν καταγράψει σημαντικά αποτελέσματα στα παιδιά με ΔΑΦ. Πρόκειται για μια ποιοτική μελέτη που έχει στόχο να διερευνήσει τη συμβολή της μουσικής στην αντιμετώπιση προβληματικών συμπεριφορών εντεκάχρονου μαθητή με ΔΑΦ. Συγκεκριμένα, στο θεωρητικό μέρος της εργασίας αναγράφονται ορισμοί για τις έννοιες αυτισμός, μουσική και Μουσικοθεραπεία. Στο κλινικό μέρος, παρουσιάζεται και αναλύεται μια μελέτη περίπτωσης. Κατά τη διάρκεια της έρευνας πραγματοποιούνται 24 ατομικές συναντήσεις Μουσικοθεραπείας, με έναν μαθητή Δημοτικού Σχολείου που βρίσκεται στο φάσμα του Αυτισμού. Τα αποτελέσματα έδειξαν σημαντική βελτίωση σε όλους τους τομείς, και συγκεκριμένα στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησης, την μείωση του άγχους αλλά και την κοινωνική και συναισθηματική αλληλεπίδραση. Στο τέλος, αναγράφονται οι περιορισμοί της παρούσας έρευνας καθώς επίσης και προτάσεις για μελλοντικές έρευνες. | el |
dc.format.extent | 135 | el |
dc.language.iso | el | en |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Μακεδονίας | el |
dc.rights | CC0 1.0 Παγκόσμια | el |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ | en |
dc.subject | Μουσικοθεραπεία | el |
dc.subject | Asperger | en |
dc.subject | Επικοινωνία | el |
dc.subject | Παρέμβαση | el |
dc.title | Η συμβολή της μουσικής στην αντιμετώπιση προβλημάτων μαθητών δημοτικού με διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού – Μία μελέτη περίπτωσης | el |
dc.type | Electronic Thesis or Dissertation | en |
dc.type | Text | en |
dc.contributor.department | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Μουσική και Κοινωνία | el |
Appears in Collections: | ΠΜΣ Μουσική και Κοινωνία (Μ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ZiagkouManthaMsc2023.pdf | 1.89 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License