Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29428
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΡάπτης, Θεοχάρηςel
dc.contributor.authorΖιάγκου, Μάνθαel
dc.date.accessioned2023-10-03T05:17:32Z-
dc.date.available2023-10-03T05:17:32Z-
dc.date.issued2023el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29428-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.el
dc.description.abstractΤα παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) παρουσιάζουν συχνά ελλείμματα στην λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία, την κοινωνικοποίηση και την κατανόηση και επεξεργασία συναισθημάτων. Ωστόσο, τα παιδιά με ΔΑΦ διατηρούν ένα φυσικό ένστικτο, μια άθικτη αντιληπτική ικανότητα και ανταπόκριση στη μουσική, με ένα έντονο ενδιαφέρον, που μόνο θετικές βιωματικές εμπειρίες θα μπορούσε να δημιουργήσει για τη ζωής τους (Lim, 2019). Σύμφωνα με την διεθνή βιβλιογραφία υπάρχουν πολλές προσεγγίσεις που συμβάλουν στην βελτίωση των ελλειμματικών συμπεριφορών τους. Μία από αυτές είναι και η Μουσικοθεραπεία. Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή έρχεται να επιβεβαιώσει και να ενισχύσει παρόμοιες δημοσιευμένες έρευνες, που έχουν καταγράψει σημαντικά αποτελέσματα στα παιδιά με ΔΑΦ. Πρόκειται για μια ποιοτική μελέτη που έχει στόχο να διερευνήσει τη συμβολή της μουσικής στην αντιμετώπιση προβληματικών συμπεριφορών εντεκάχρονου μαθητή με ΔΑΦ. Συγκεκριμένα, στο θεωρητικό μέρος της εργασίας αναγράφονται ορισμοί για τις έννοιες αυτισμός, μουσική και Μουσικοθεραπεία. Στο κλινικό μέρος, παρουσιάζεται και αναλύεται μια μελέτη περίπτωσης. Κατά τη διάρκεια της έρευνας πραγματοποιούνται 24 ατομικές συναντήσεις Μουσικοθεραπείας, με έναν μαθητή Δημοτικού Σχολείου που βρίσκεται στο φάσμα του Αυτισμού. Τα αποτελέσματα έδειξαν σημαντική βελτίωση σε όλους τους τομείς, και συγκεκριμένα στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησης, την μείωση του άγχους αλλά και την κοινωνική και συναισθηματική αλληλεπίδραση. Στο τέλος, αναγράφονται οι περιορισμοί της παρούσας έρευνας καθώς επίσης και προτάσεις για μελλοντικές έρευνες.el
dc.format.extent135el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsCC0 1.0 Παγκόσμιαel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/en
dc.subjectΜουσικοθεραπείαel
dc.subjectAspergeren
dc.subjectΕπικοινωνίαel
dc.subjectΠαρέμβασηel
dc.titleΗ συμβολή της μουσικής στην αντιμετώπιση προβλημάτων μαθητών δημοτικού με διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού – Μία μελέτη περίπτωσηςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Μουσική και Κοινωνίαel
Appears in Collections:ΠΜΣ Μουσική και Κοινωνία (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ZiagkouManthaMsc2023.pdf1.89 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons