Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29427
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΨαλτοπούλου - Καμίνη, Ντόραel
dc.contributor.authorΣαμαράς, Βασίλειοςel
dc.date.accessioned2023-10-03T05:16:09Z-
dc.date.available2023-10-03T05:16:09Z-
dc.date.issued2023el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29427-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.el
dc.description.abstractΗ παρούσα ποιοτική έρευνα-μεμονωμένη μελέτη περίπτωσης αφορά ένα νεαρό παιδί 11 ετών με αυτισμό με ελάχιστη λεκτική επικοινωνία, την Αναστασία, η οποία συμμετείχε σε συνεδρίες μουσικοθεραπείας από τον Ιανουάριο του 2022 μέχρι τον Μάρτιο του 2023, ολοκληρώνοντας 40 συνεδρίες. Τονίζεται ιδιαίτερα η τριμερής σχέση «Θεραπευτή-Μουσικής-Παιδιού» (Ψαλτοπούλου, 2015), η οποία αποδεικνύεται απαραίτητη για την ανάπτυξη του λόγου, δίνοντας έτσι μια άλλη διάσταση στην αντίληψη της μουσικής, αυτή μέσω της ενεργής συμμετοχής του παιδιού με τον μουσικοθεραπευτή. Μέσω του μουσικού κλινικού αυτοσχεδιασμού, πραγματοποιείται η σύνδεση του παιδιού με τη μουσική και στη συνέχεια δημιουργείται η σχέση εμπιστοσύνης με τον μουσικοθεραπευτή. Η εμπιστοσύνη προς τον μουσικοθεραπευτή, φάνηκε να προσφέρει ασφάλεια και οικειότητα στο παιδί με αυτισμό και να αποτελεί έναν πολύ σημαντικό παράγοντα για την περαιτέρω ανάπτυξη λεκτικής επικοινωνίας και ανταπόκρισης. Στο πλαίσιο αυτό διαμορφώνονται τα παρακάτω ερευνητικά ερωτήματα: Α. Επιδρά τελικά η μουσικοθεραπεία ως προσέγγιση θεραπείας στα παιδιά χωρίς λόγο; Β. Συνδέεται η μουσικοθεραπεία με την επικοινωνία και τις επιμέρους δεξιότητές της; Γ. Ποιες είναι οι επιδράσεις της μουσικοθεραπείας στα παιδιά με αυτισμό; Δ. Συνάδουν τα αποτελέσματα με τη μελέτη περίπτωσης της Αναστασίας; Σκοπός της παρούσας έρευνας, είναι να αναδείξει τα παραπάνω ερωτήματα μέσω έρευνας σε πλαίσιο συνεδριών Μουσικοθεραπείας, μέσω της μελέτης περίπτωσης (case study) της Αναστασίας.el
dc.format.extent77el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/en
dc.subjectΛεκτική επικοινωνίαel
dc.subjectΜουσικός κλινικός αυτοσχεδιασμόςel
dc.subjectΕργαλεία αξιολόγησηςel
dc.titleΠώς επιδρά η μουσικοθεραπεία στα παιδιά με αυτισμό χωρίς λόγο ή/και με δυσκολία στην επικοινωνία. Μια μελέτη περίπτωσης: η Αναστασία.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Μουσική και Κοινωνίαel
Appears in Collections:ΠΜΣ Μουσική και Κοινωνία (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SamarasVasileiosMsc2023.pdf1.97 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons