Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29344
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΣτάμου, Λέλουδαel
dc.contributor.authorΓούλα, Ειρήνη-Μελίναel
dc.date.accessioned2023-09-20T05:46:45Z-
dc.date.available2023-09-20T05:46:45Z-
dc.date.issued2023el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29344-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.el
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία εξετάζει τη χρήση της μουσικοθεραπείας στη θεραπεία των παιδιών με αυτισμό. Αρχικά, προσεγγίζουμε τον αυτισμό ως μια αναπτυξιακή διαταραχή που επηρεάζει την κοινωνική, γλωσσική και συμπεριφορική λειτουργία του παιδιού. Στη συνέχεια, εξετάζουμε τη μουσικοθεραπεία Nordoff-Robbins ως μια προσέγγιση που αξιοποιεί τη μουσική για τη βελτίωση των κοινωνικών δεξιοτήτων, της επικοινωνίας και της ανάπτυξης των παιδιών με αυτισμό. Στο ερευνητικό μέρος της εργασίας, χρησιμοποιήσαμε τη μέθοδο Prisma για τη συλλογή και ανασκόπηση της υπάρχουσας επιστημονικής βιβλιογραφίας. Η μέθοδος Prisma είναι μια συστηματική προσέγγιση που επιτρέπει την ανάκτηση, επιλογή και ανάλυση επιστημονικών δεδομένων για την απόδοση εμπειρικών αποτελεσμάτων. Μέσω της ανασκόπησης της βιβλιογραφίας, αναδεικνύουμε τις θεραπευτικές παρεμβάσεις της μουσικής και της μουσικοθεραπείας Nordoff-Robbins που έχουν αποδειχθεί αποτελεσματικές στη θεραπεία των παιδιών με αυτισμό. Αναλύουμε τα οφέλη της μουσικής ως μέσου για την ενίσχυση των δεξιοτήτων κοινωνικής αλληλεπίδρασης, την ανάπτυξη της γλωσσικής επικοινωνίας, την προώθηση της αυτο-έκφρασης και τη διευκόλυνση της αισθητηριακής επεξεργασίας. Επιπλέον, εξετάζουμε την εφαρμογή της μουσικοθεραπείας Nordoff-Robbins στην πράξη και παρουσιάζουμε μελέτες περιπτώσεων που αναδεικνύουν τα θετικά αποτελέσματα της μουσικής θεραπείας στην πρόοδο και τη βελτίωση των παιδιών με αυτισμό. Τέλος, στα συμπεράσματα της εργασίας, επιβεβαιώνουμε ότι η μουσικοθεραπεία γενικότερα μπορεί να αποτελέσει μια αποτελεσματική προσέγγιση για τη θεραπεία των παιδιών με αυτισμό. Οι μουσικές δραστηριότητες μπορούν να προσφέρουν ένα ασφαλές και ενθαρρυντικό περιβάλλον για την ανάπτυξη κοινωνικών, γλωσσικών και αισθητηριακών δεξιοτήτων.el
dc.format.extent51el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/en
dc.subjectΔημιουργική Μουσικοθεραπείαel
dc.subjectNordoff-Robbinsen
dc.subjectΑυτισμόςel
dc.subjectΕπικοινωνιακές δεξιότητεςel
dc.titleΜουσικοθεραπεία: η επίδραση της δημιουργικής μουσικοθεραπείας (Nordoff - Robbins) στις δεξιότητες επικοινωνίας ατόμων με αυτισμό.el
dc.title.alternativeMusic therapy: the effect of creative music therapy (Nordoff - Robbins) on the communication skills of people with autismen
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Μουσική και Κοινωνίαel
Appears in Collections:ΠΜΣ Μουσική και Κοινωνία (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GoulaMelinaMsc2023.pdf.pdf539.09 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons